شناسهٔ خبر: 42300537 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجلس اعلای شیعیان لبنان: سلاح مقاومت برای آزادسازی لبنان از اشغال اسرائیل است

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان تأکید کرد که سلاح جریان مقاومت در این کشور، جنبه بازدارندگی دارد و هدف اصلی آن، آزادسازی خاک این کشور از اشغال صهیونیستهاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الخطیب» نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از حمله به مقاومت این کشور، ابراز تعجب کرد و گفت که سلاح مقاومت، یک ابزار بازدارنده است.

الخطیب تصریح کرد که چگونه برخی خواستار انحصار سلاح در دست ارتش لبنان هستند و در عین حال نیروهای ارتش را هدف قرار می‌دهند؟

وی تأکید کرد، جریان مقاومت، به خاطر یک مسئله به حق، سلاح در دست گرفته است؛ این مسئله، همان آزادسازی باقی مانده اراضی لبنان از دست رژیم صهیونیستی است.

پایگاه خبری العهد به نقل از این مسئول لبنانی گزارش داد، این سلاح برای بازداشتن دشمن و طمع آن در آب و خاک لبنان است.

الخطیب ادامه داد، برخی در داخل و خارج از لبنان هستند که خواستار از بین رفتن این واقعیت هستند و می‌کوشند سلاح مقاومت را یک مشکل جلوه دهند.

وی با بیان اینکه چنین تلاشهایی تازگی ندارد، خاطر نشان کرد هر گونه مقاومتی در برابر دشمن، «مشکل» خوانده می‌شود، همان گونه که مردم فلسطین نیز متهم جلوه داده می‌شوند.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان تصریح کرد، اتهام مردم فلسطین بدین خاطر است که «از سرزمین خود دفاع می‌کنند و برای آزادسازی آن، تلاش می‌کنند... همین شیوه امروز علیه مقاومت لبنان به کار گرفته می‌شود».

الخطیب از تلاش برخی طرف‌های داخلی در لبنان خبر داد که قصد دارند جریان مقاومت را وارد فتنه داخلی کرده و آن را به سمت، درگیری با ملت لبنان سوق دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، مقاومت، پیروزی‌های زیادی تقدیم ملت لبنان کرد، ولی برخی به خاطر این پیروزی‌ها، به جریان مقاومت اهانت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما