شناسهٔ خبر: 42283120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در روزهای تاسوعا و عاشورا صورت می‌گیرد؛

آمادگی حمل و نقل عمومی مشهد در خدمت رسانی به عزاداران حسینی

مشهد _ مسئولان ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای تاسوعا و عاشورا تمهیدات ویژه‌ای را برای عزاداران اندیشیده اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مدیریت شهری مشهد برنامه ریزی ویژه ای را برای خدمت‌رسانی به مردم در نظر گرفته اند.

مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی

خلیل‌الله کاظمی از مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از امروز خبر داد و گفت: از ساعت ۱۱ این روز تمام مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی برای تردد خودروها مسدود می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، اظهار کرد: خیابان‌های شیرازی و امام رضا (ع) نیز شب تاسوعا و روزهای تاسوعا و عاشورا برای ورود هیئت‌های مذهبی و خیابان نواب صفوی نیز برای خروج هیئت‌ها در نظر گرفته شده است.

کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری

میثم زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش سر فصل زمانی قطار شهری در ایام تاسوعا و عاشورا، گفت: به طور معمول در روزهای تعطیل سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه در خط یک ۱۰ دقیقه و در خط دو ۱۲ دقیقه است که این مدت در روزهای تاسوعا و عاشورا به منظور کاهش ازدحام جمعیت در مترو کاهش یافته و سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری مشهد در روز تاسوعا هفت دقیقه و در روز عاشورا ۶ دقیقه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی قطار شهری مشهد بیان کرد: سرفاصله زمانی خط دو نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا ۱۰ دقیقه خواهد بود که در صورت افزایش تقاضای سفر، قطار فوق‌العاده به خطوط اعزام خواهد شد.

وی افزود: مجموعه ما این آمادگی را دارد که به صورت لحظه‌ای آمار و حضور مسافران را در ایستگاه رصد کند، لذا اگر مشاهده شود که آمار مسافران از پیش‌بینی ما بیشتر است، قطارهای فوق‌العاده را هم اعزام خواهیم کرد تا با ازدحام در ایستگاه‌ها و داخل واگن‌ها روبرو نشویم تا هم سلامت افراد به لحاظ شیوع ویروس کرونا به خطر نیفتد و هم مسافران سریع‌تر جا به جا شوند و به مقصد خود برسند.

زارع اظهار کرد: ناوگان قطارشهری در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت تا ۲۲ سرویس‌دهی خواهد کرد.

سرویس‌دهی اتوبوسرانی در روز عاشورا به صورت محدود

عباس اتحادی نیز در خصوص سرویس‌دهی این ناوگان در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: ناوگان اتوبوسرانی به منظور کاهش شیوع کرونا در تعطیلات رسمی و روزهای جمعه سرویس‌دهی نمی‌کند، اما هشتم شهریور ماه و در روز تاسوعای حسینی سرویس‌دهی این ناوگان در تمامی خطوط مانند روزهای عادی انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به اینکه عملیات ضد عفونی این ناوگان به صورت مستمر انجام می‌شود و استفاده از ماسک نیز برای شهروندان ضروری است، بیان کرد: با هدف تسهیل در تشرف عزاداران حسینی، سرویس دهی محدود در روز عاشورا توسط ناوگان اتوبوسرانی انجام می گردد.

وی بیان کرد: در این خصوص مقرر شد سرویس دهی فقط در خطوط یک و سه سامانه اتوبوسهای تندرو در مسیر های منتهی به حرم مطهر در روز عاشورای حسینی ارائه شود.

سرویس‌دهی ۲ هزار تاکسی در محدوده حرم مطهر رضوی

احمد محبی گفت: ۲ هزار دستگاه تاکسی بی سیم در اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای خدمات رسانی به شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده پ خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: علاوه بر آن ۴۰ نفر نیروی نظارتی با ۲۰ خودرو گشت بازرسی در این دو شب در محدوده حرم مطهر رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

با توجه به قرمز بودن وضعیت مشهد به لحاظ شیوع ویروس کرونا نیاز است تا عزاداران سالار شهیدان در این ایام با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان حمل و نقل عمومی طوری برای رفت و آمد برنامه‌ریزی کنند تا از ازدحام و شلوغی در شهر جلوگیری به عمل آید تا دوباره در این روزها شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان بیماران کووید ۱۹ در شهر مقدس مشهد نباشیم.

نظر شما