شناسهٔ خبر: 42277738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در تاسوعا و عاشورای حسینی؛

خدمات رساني ناوگان حمل و نقل عمومي مشهد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، مسئولان ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تمهیدات ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به مردم در نظرگرفته اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، شیوع ویروس کرونا، مراسم محرم امسال و عزاداری ارادتمندان به خاندان نبوت را به شیوه متفاوتی تبدیل کرده است و عزاداری‌ها به جای اجتماعات شلوغ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی در محیط‌های روباز برگزار می‌شود.
مدیریت شهری مشهد نیز به منظور خدمت‌رسانی بیشتر به عزاداران حسینی در روز‌های تاسوعا و عاشورا برنامه‌های حمل و نقل و ترافیکی ویژه‌ای دارد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از مسدود شدن مبادی منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ظهر جمعه، هفتم شهریور ماه خبر داد و گفت: از ساعت 11 امروز تمام مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای تردد خودرو‌ها مسدود می‌شود.
خلیل‌الله کاظمی افزود: خیابان‌های شیرازی و امام رضا (ع) نیز شب تاسوعا و روز‌های تاسوعا و عاشورا برای ورود هیات‌های مذهبی و خیابان نواب صفوی نیز برای خروج هیات‌ها در نظر گرفته شده است.
وی گفت : برنامه‌ریزی‌های لازم برای سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی شامل ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری نیز انجام شده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز در باره سرویس دهی این ناوگان در روز‌های تاسوعا و عاشورا گفت: بطور معمول در روز‌های تعطیل سرفاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه در خط یک 10 دقیقه و در خط دو 12 دقیقه است که این مدت در روز‌های تاسوعا و عاشورا به منظور کاهش ازدحام جمعیت در مترو کاهش یافته و سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری مشهد در روز تاسوعا هفت دقیقه و در روز عاشورا 6 دقیقه خواهد بود.
وحید مبین مقدم افزود: سرفاصله زمانی خط دو نیز در روز‌های تاسوعا و عاشورا 10 دقیقه خواهد بود که در صورت افزایش تقاضای سفر قطار فوق‌العاده به خطوط اعزام خواهد شد.
وی گفت : ناوگان قطارشهری در روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت هفت تا 22 سرویس‌دهی خواهد کرد.
همچنین  سرویس‌دهی سازمان اتوبوسرانی در روزتاسوعا در تمامی خطوط مانند روزهای عادی انجام خواهد شد.

نظر شما