شناسهٔ خبر: 42238314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اهدای خون یک میلیون نفر از ابتدای سال

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از مردم می‌خواهیم که نذر خون خود را فقط به روزهای عاشورا و تاسوعا موکول نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، بشیر حاجی بیگی در مورد نذر خون در ایام محرم گفت: هر سال در ایام محرم میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون بیشتر می‌شود و از مردم می‌خواهیم که نذر خون خود را فقط به روزهای عاشورا و تاسوعا موکول نکنند، طرح نذر خون تا اربعین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سال‌ها است که در این ایام نذر خون انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون نفر برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کردند، استان‌های تهران، فارس، مازندران و خراسان بیشترین اهداکنندگان را داشته است.

حاجی بیگی با بیان اینکه تمام مراکز استریل اهدای خون شده است، گفت: عزیزانی که به کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۲۸ روز از بهبودی آنها می‌گذرد برای اهدای پلاسما به مراکز ما مراجعه کنند. تاکنون ۲ درصد از بهبودیافتگان برای اهدا به ما مراجعه کردند که درصد بسیار کمی است است.

وی در ادامه گفت: روش انتقال پلاسما هم به این شکل است که پزشکان به ما اطلاع می‌دهند و ما به بیمارستان منتقل می‌کنیم و همانجا به بیمار تزریق می‌شود.

حاجی بیگی گفت: از زمان تاسیس مرکز انتقال خون محیط همیشه استریل بوده و مسئله فقط و فقط به این ایام نیست. موضوع خون هم ارتباطی با بیماری کرونا ندارد و باید بدانیم همه جای دنیا مردم به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند و به کسانی که اصلا هیچ وقت در زندگی نمی‌بینند خون اهدا می‌کنند امیدواریم در کشور ما هم این میزان بیشتر شود.

نظر شما