شناسهٔ خبر: 42233799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ناآرامی در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی/ تاکید رئیس دوره‌ای شورای امنیت بر عدم اجماع برای بازگرداندن تحریم‌های ایران/ مخالفت دادگاه کانادا با انتشار اسناد بیشتر درباره بازداشت مدیرمالی هوآوی

ناآرامی در مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی، تاکید رئیس دوره‌ای شورای امنیت بر عدم اجماع برای بازگرداندن تحریم‌های ایران و مخالفت دادگاه کانادا با انتشار اسناد بیشتر درباره بازداشت مدیرمالی هوآوی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس‌ جریان «المستقبل» لبنان گفت که تمایلی برای کاندیداتوری سمت نخست‌وزیری ندارد.

- معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ایالات متحده در پشت بسیاری از حملات سایبری در جهان قرار دارد و آن کشور با متحدانش در حال تقویت اقدام‌های اطلاعاتی و تخریبی در فضای مجازی علیه سایر کشورها هستند.

- رئیس دوره‌ای شورای امنیت تصریح کرد که در این شورا در خصوص درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران اجماع وجود ندارد.

-نماینده چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که روند بازگشت تحریم‌ها علیه ایران آغاز نشده است.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار برخی ادعاهای بی‌‌اساس، گفت که واشنگتن به تلاش برای حفظ تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ادامه می‌دهد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت که جلسه امروز، موضع اکثریت اعضای شورای امنیت مبنی بر حفظ برجام را به وضوح نشان داد.

- نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی در نشست مجازی شورای امنیت بار دیگر بر مخالفت اعضای اروپایی برجام با فعال‌سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکا تاکید کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود وارد بحرین شد.

- وزیر خارجه پیشین آمریکا به کاندیدای دموکرات‌ها توصیه کرد در شب انتخابات، شکست را نپذیرد چرا که اعلام نتایج نهایی نیاز به زمان دارد.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع رویدادی امنیتی در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

- خانواده شهروند سیاه‌پوست آمریکایی اعلام کردند که وی پس از شلیک پلیس، فلج شده است.

- «امریکن ایرلاینز» اعلام کرد که چنانچه کمک‌های بیشتری از کنگره دریافت نکند، ۱۹ هزار فرصت شغلی را حدف خواهد کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توئیتی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با مقام‌های منامه درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

- وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ونزوئلا که خرید موشک از ایران را «ایده خوبی» دانسته بود، واکنش نشان داد.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با بیان نظر شخصی خود، بار دیگر از تصمیم آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه ابراز تاسف کرد.

- دادگاهی در کانادا با درخواست مدیر مالی شرکت هوآوی چین برای آزادسازی اسناد بیشتری درباره بازداشت وی در سال ۲۰۱۸ میلادی مخالفت کرد.

 

نظر شما