شناسهٔ خبر: 42229638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سه شنبه های تکریم/۱۰

عبدالمجید و عبدالحمید؛ برادرانی که پا به پای هم قد کشیدند تا به باغ شهادت رسیدند

«سه شنبه های تکریم» با تجلیل از مادر شهیدان عبدالمجید و عبدالحمید ناجی در شهرستان بافت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، با هماهنگی کانون فرهنگی هنری بقیت الله شهرستان بافت، جمعی از مسئولین این شهرستان، سه شنبه(۴ شهریور) در قالب طرح «سه شنبه های تکریم» ضمن دیدار با خانواده شهیدان ناجی، به مقام مادر صبور این شهدا  ادای احترام کردند.

 

 

آنگونه که مادر شهدا نقل می کند« قبل از ازدواج شبی در خواب می بیند ۴ سیب به او داده شد که پس از آن دو سیب را پس گرفتند» و مادر چنین تعبیر می کند که در آینده و پس از ازدواج صاحب ۴ پسر می شود که دو نفر آنان را از دست خواهد داد که همین هم شد اما او به رغم همه دلتنگی هایش پس از شهادت عبدالحمید و عبدالمجید، هیچگاه شکایت نکرد و همچنان شاکر درگاه الهی است.

 

شهید عبدالمجید ناجی

 

سرتیپ دوم پاسدار عبدالمجید ناجی در سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد و به همراه برادرش عبدالحمید از مؤسسان سپاه شهرستان بافت بود؛ بیشتر در کارهای فنی مهندسی تخصص داشت و با اشرار درگیر بود؛ قریب ۴۰ ماه در جبهه حضور داشت و اواخر جنگ در چهارم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه آسمانی شد؛ پیکر مطهرش پس از چندین سال مفقودی، در اواسط دهه ۷۰ به آغوش خانواده بازگشت؛ از عبدالمجید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده که هر دو ازدواج کردند.

 

شهید عبدالمجید و بردار کوچکتر عبدالکریم

 

اعزام عبدالمجید به جبهه

 

سرتیپ پاسدار عبدالحمید ناجی در سال ۱۳۳۸ به دنیا آمد؛ قبل از جنگ چندین نوبت در کردستان برای مبارزه با ضدانقلاب حضور یافت و در همین مبارزات بود که با شهید صیادشیرازی آشنا شد و صیاد جانفشانی های عبدالحمید را تحسین کرد. با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه ها شد و مدتی در شوش و دزفول بود و با توجه به تجربیاتی که از کردستان داشت در جبهه نیز فعالیت های قابل توجهی بروز داد و سنگر او معروف به «سنگر ناجی» مشهور بود.

 

شهید شاهرخی و عبدالحمید یک روز قبل از شهادت

 

عبدالحمید که به قول مادر«شهادت حقش بود زیرا عاشق شهادت بود و شوق و ذوق آن را داشت» در ۱۱ فروردین سال ۶۱ و در مرحله اول عملیات بیت المقدس در دوکوهه ردای زیبای شهادت بر تن کرد و به معبود خویش واصل شد.

 

جمله «خدایا شهادت را به یاری ام بفرست تا از خونم گلهای باغ مسئولیت بروید»یادگاری شهید عبدالحمید ناجی است.

 

شهید عبدالمجید و شهید افشار

 

 

بر اساس این گزارش، امام جمعه، نماینده مردم شهرستان ها بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج، رؤسای دادگستری، اطلاعات، بنیاد شهید و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و کارشناس کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بافت در این دیدار حضور داشتند. 

 

پایان پیام/80

نظر شما