شناسهٔ خبر: 42229272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهردار آبادان بیان کرد:

بدهی ۶۰۰ میلیارد ريالی فاز ۲ پالایشگاه آبادان به شهرداری

شیرازی از بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان به شهرداری خبرداد و گفت: متاسفانه نفتی‌ها در پرداخت وجه مقاومت می‌کنند، امیدوارم به جای اینکه بخواهیم از منظر قانون جلوی این پروژه ملی را بگیریم به مطالباتمان برسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمودرضا شیرازی» امروز (سه‌شنبه 4 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری مرکزی آبادان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع)، مشکلات حقوق پرسنل و کارگران شهرداری آبادان را از اصلی‌ترین دغدغه‌های خود دانست و اظهار کرد: از سه ماه پیش که شهرداری را تحویل گرفتم تاکنون کارگران و پرسنل ۲ ماه حقوق معوقه داشتند؛ از آذرماه سال 97 تاکنون نیز معوقات کارگران و کارمندان حدود 24 میلیارد تومان شده است؛ البته در گذشته این حقوق‌ها به روز بوده و اگر مطالباتی هم داشتند بسیار ناچیز بوده است.

 

شهردار آبادان با بیان اینکه در حال حاضر در مناطق سه‌گانه و سازمان‌های وابسته بدهی سنگین وجود دارد افزود: از اول فروردین امسال بر اساس قانون بودجه سال جاری 35 درصد از اعتبارات آلایندگی کسر و به صندوق ملی محیط زیست واریز و در قالب تسهیلات به بخش خصوصی و فعالان حوزه محیط زیست واگذار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین 40 درصد از عوارض به یکی از شهرهای مجاور اختصاص یافته که باعث شده آبادان به عنوان گوشت قربانی تلقی شود؛ اگر این 35 درصد کسر  نمی‌شد، قطعاً بسیاری از مشکلات ما حل شده بود.

 

مدیر سامانه شهری آبادان از اخد 80 میلیارد ریال عوارض آلایندگی در ماه گذشته و پرداخت حقوق پرسنل شهرداری خبر داد و بیان کرد: حقوق یک ماه کل پرسنل شهرداری آبادان بالغ بر 110 میلیارد ریال است که پس از اخذ این عوارض مابقی کمبود را از محل درآمد داخلی شهرداری از سطح شهر در قالب کدهای درآمدی شهرداری دریافت کردیم و توانستیم یک حقوق و اضافه کار را پرداخت کنیم.

 

بدهی 600 میلیارد ریالی فاز 2 پالایشگاه آبادان به شهرداری

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان نیز در بحث احداث فاز 2، 600 میلیارد ریال به شهرداری آبادان بدهکار است عنوان کرد: متاسفانه نفتی‌ها در بحث پرداخت این مبلغ مقاومت می‌کنند؛ نامه‌ای نیز توسط جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت ارسال و پیرو آن به استاندار دستور ورود به این مسئله نیز صادر شده است.

 

شیرازی ابراز کرد: در همین راستا استاندار خوزستان نیز از فرماندار ویژه آبادان خواست تا کارشناسان استانداری و شهرداری با ورود به فاز 2 پالایشگاه به دنبال حقوق شهرداری باشند؛ ما به دنبال تنش نیستیم، لذا امیدوارم به جای اینکه بخواهیم از منظر قانون جلوی این پروژه ملی را بگیریم به مطالبات خود برسیم.

 

وی با اشاره به اینکه از محل جریمه کمیسیون ماده 100 حدود 420 میلیارد ریال طلب داریم تصریح کرد: خوشبختانه فرمانداری و دادگستری آبادان در این خصوص کمک کرده‌اند و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

 

شهردار آبادان اذعان داشت: در کل بیش از 2 هزار میلیارد ریال از دستگاه‌های سطح شهرستان آبادان طلب داریم که نهایت سعی خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم حقوق‌ها را به‌روز کنیم.

 

وی ادامه داد: در بحث 35 درصد سهم محیط زیست نیز توسط جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی آماده و در مجلس به 50 امضا رسیده که امیدوارم این طرح رای بیاورد تا بتوانیم این حق را به شهرداری بازگردانیم.

 

زنده‌گیری بیش از 2 هزار سگ با کمک سمن‌ها

شیرازی با اشاره به افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب آبادان تاکید کرد: در این خصوص جلسه‌ای با مدیران خدمات شهری داشتیم؛ در آبادان سمن‌های بسیار خوبی وجود دارند که حامی این حیوانات هستند، هر چند در گذشته پیمانکاری از طریق واحد پسماند گرفتیم که سایتی را برای نگهداری سگ‌های ولگرد پیش‌بینی کردند تا شبانه آنها را زنده‌گیری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در این سایت با حضور پزشک و یک دامپزشک عمل عقیم‌سازی را انجام می‌شد که کافی نبود، در کنار گشت شب نیز گشت روزانه را انجام دادیم که تا این لحظه 2 هزار و 110 سگ عقیم‌سازی شده‌اند. اما همچنان گلایه‌هایی مخصوصاً از حاشیه‌های شهر در این خصوص به گوش می‌رسد.

 

شهردار آبادان عنوان کرد: با توجه به اینکه اتلاف این سگ‌ها ممنوع است و از نظر اخلاقی نیز صحیح نیست، امیدوارم بتوانیم با همکاری سمن‌ها و اکیپ‌های سگ‌یاب و ادامه عملیات عقیم‌سازی، شاهد کاهش جمعیت آنها شویم.

 

تغییر اکوسیستم آبادان ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی است

وی با بیان اینکه ما تمایل داریم محور حرکت‌ها به سوی موضوعات اجتماعی و فرهنگی باشد کما اینکه تلاش‌هایی در این خصوص انجام دادیم گفت: متاسفانه دلیل عقب‌ماندگی از مسائل و رویکردهای فرهنگی عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در شهر و نیاز به ترمیم خرابی‌ها است.

 

شیرازی تصریح کرد: باید بدانیم که جنگ تحمیلی اکوسیستم این منطقه نمونه کشور را مورد تغییرات زیادی قرار داد؛ بازسازی پس از جنگ هم همسو نشد چرا که با زلزله مهیب رودبار و منجیل در شمال کشور سبب شد تا بخش مهمی از اعتبارات زیرساخت‌های مورد نیاز آبادان را به منطقه شمال کشور اختصاص دهند و متاسفانه زیرساخت‌های آبادان به خوبی تکمیل نشد، یک نمونه آن فاضلاب است که شبکه مناسب و زیرزمینی خوبی در حال حاضر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه عظیم فاضلاب آبادان فرسوده شده و این نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه ما است اظهار داشت: همین نیازها مجموعه عواملی است که رویکرد ما را بر اساس ضرورت هنوز حول مسائل خدماتی می‌گرداند.

 

پایان پیام/660

نظر شما