شناسهٔ خبر: 42228269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روایت «کوفی و عاشورا(۶)»

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، قسمت ششم روایتی از مردم کوفه و رقم خوردن واقعه عاشورا از زبان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برای عزاداران حسینی منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این فیلم در سخنانی مطرح می‌کند: کوفه متهم اصلی واقعه کربلاست اما همین کوفه مرکز خلافت حضرت ولی‌عصر(عج) و ‌مورد تمجید اهل بیت(ع) هم است.

وی ادامه می‌دهد: شرایط کوفه طوری نبوده که یک شهر کاملا منفی باشد، اقشار مختلف آن با شرایط مختلف در برخی از موارد مورد تمجید است و بعد از شهادت امام حسین(ع) بیشترین قیام علیه ظلم را کوفه داشته است.

امام جمعه همدان بیان می‌کند: نخستین شهری که بعد از شهادت امام(ع) پشیمان شده و سر پشیمانی خود خوب عمل کرده و ۴۰ هزار نفر را در میدان شهادت آورده، شهر کوفه بود. 

شعبانی‌موثقی مطرح می‌کند: شهر کوفه پس از شهادت امام حسین(ع) بیشترین اذیت را نسبت به طاغوت داشته است و هیچ گاه نخواست در مقابل خلفای بنی عباس یا بنی امیه سر تواضع فرود آورد. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه می‌کند: ملت آن زمان کوفه در تاریخ متهم‌اند اما کوفه وقتی با شهرهای دیگر مقایسه می‌شود نخستین شهری است که بعد از قیام اباعبدالله(ع) بیدار می‌شود.

وی توضیح می‌دهد: توابین متعلق به شهر کوفه است و یکی از بدی‌های آن‌ها این بود که مسئله را دیر می‌فهمند، وقتی انسان حقیقت را دیر می‌فهمد دیر می‌رسد، اگر چه توابین به شهادت هم رسیدند اما کارآمدی واقعی را نداشتند چون حق را باید به موقع فهمید.

مشروح صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان همدان را از ویدئوی زیر دنبال کنید:

انتهای پیام

نظر شما