شناسهٔ خبر: 42228262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح چهار پروژه کتابخوانی در دهه فجر/ سهم نیم درصدی محصولات هنری از سبد خانوار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمتر از نیم درصد سهم درآمدی خانوارها برای حوزه فرهنگ و هنر است که در این زمینه نیز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدحسین فتایی امشب در نشست نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری استان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: اهمیت برنامه‌های فرهنگی و هنری بایستی در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد، چرا که زیربنای توسعه هر استان بر اساس مولفه‌های فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، بدون تردید به توسعه حوزه‌های فرهنگ و هنر کمک کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اقدامات این مجموعه در حوزه فرهنگی و هنری، بیان داشت: مشکلات زیرساختی زیادی داشته و داریم، با این وجود با رایزنی‌ها توانستیم شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات در حوزه عمرانی شویم.

فتایی از افتتاح چهار پروژه کتابخوانی تا دهه فجر امسال خبر و ادامه داد: تکمیل این مجموعه‌های فرهنگی بیش از 13 سال طول کشیده بود که امسال در دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی به تکمیل و بازسازی سالن‌های نمایش شهرهای دورود، ازنا و سلسله اشاره و تصریح کرد: تکمیل سالن نمایش ازنا از سال گذشته شروع شده و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، ضمن اینکه تکمیل و فضاسازی سالن آمفی تئاتر دورود نیز از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری مختلفی در سطح شهرهای استان برگزار شد، همچنان‌که سال گذشته شهرستان بروجرد و الیگودرز به ترتیب میزبان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر شدند.

فتایی در خصوص جبران خسارت هنرمندان آسیب‌دیده از کرونا، گفت: دولت در مصوبه‌ای کمک تسهیلاتی را برای اصحاب فرهنگ و رسانه داشت، این موضوع در سطح گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شد و در زمینه ثبت اطلاعات هنرمندان با هزار و 52 پرونده با تصویب 16 میلیارد تومان تسهیلات در رتبه ششم قرار داریم.

وی، بودجه فرهنگ و هنر را ناچیز خواند و افزود: در حال حاضر یک چهارصدم بودجه عمومی دولت سهم وزارت ارشاد است که این موضوع بسیار تاسف‌آور و اجحافی در حق اصحاب هنر و رسانه است، از این‌رو انتظار می‌رود بیش از پیش به تخصیص بودجه فرهنگی و هنری توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کمتر از نیم درصد سهم درآمدی خانوارها برای حوزه فرهنگ و هنر است که در این زمینه نیز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما