شناسهٔ خبر: 42229056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد:

رشد ۳۰۰درصدی اعتبارات عمرانی/۱۶ میلیارد تسهیلات کرونایی پرداخت شد

خرم‌آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان فرهنگی و هنری خسارت دیده از کرونا پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین فتایی شامگاه سه شنبه در نشست چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری لرستان با آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های استان در سطح ملی به توسعه استان کمک می‌کند، اظهار داشت: چهره‌های فرهنگی و علاقمند به فرهنگ در بین منتخبین مردم لرستان به چشم می‌خورد که باید از ظرفیت این منتخبان برای توسعه لرستان بهره گرفت.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم در حوزه فرهنگ قدمی برداریم در سایر حوزه‌ها نیز پیشرفت حاصل می‌شود، تصریح کرد: اهمیت توجه فرهنگ باید نهادینه شود و دیدگاه‌ها را نسبت به این حوزه باید تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یادآور شد: از این پس ماهانه جلسات اختصاصی برای حوزه مختلف فرهنگ و هنر برگزار خواهیم کرد.

فتایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سال گذشته سعی کردیم از هم فکری دوستان استفاده کنیم و مشکلات زیرساختی فرهنگ و هنر استان را تا حدودی حل کنیم، گفت: افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تکمیل شده و همچنین سالن آمفی تئاتر این اداره کل نیز بعد از ۲۳ سال بازسازی شد، تصریح کرد: کتابخانه بزرگ آیتی بروجرد و کتابخانه الیگودرز دیروز تکمیل شد که به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه در حوزه سالن‌های آمفی در شهرستان‌ها نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است، افزود: پروژه سالن آمفی تئاتر دورود شروع خواهد شد و پروژه سالن آمفی تئاتر الشتر نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

فتایی با اشاره به اینکه در شهرستان ازنا نیز کار ساخت یک نگارخانه از مهرماه شروع می‌شود، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری عدالت را رعایت کنیم لذا در برگزاری جشنواره‌ها هر بار با توجه به زیرساخت‌های موجود، یک شهرستان میزبان خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره‌های اقوام خبر داد و گفت: حوزه‌ای که خسارت فراوانی در جریان شیوع کرونا دید حوزه فرهنگ و هنر بود، سینماها و برنامه‌های فرهنگی هنری تعطیل شدند، اما از بستر مجازی استفاده زدیم و ۳۴ جشنواره و برنامه‌های مختلف دیگر از جمله کنسرت موسیقی، مسابقات کتابخوانی، مسابقات قرآن و عترت و… را برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه پس از کرونا هم از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: دولت در یک مصوبه کمک تسهیلاتی را به خسارت دیدگان از کرونا داشت که ما در حوزه تسهیلات اختصاص یافته به فعالان فرهنگ و هنر استان ششم در کشور هستیم.

فتایی یادآور شد: تاکنون ۱۰۵۲ پرونده در حوزه تسهیلات کرونا در بخش فرهنگ و هنر تشکیل شده و بیش از ۱۶ میلیارد تسهیلات نیز به فعالان این بخش پرداخت شده است. کمک ناچیزی است و بسیار کمتر از خسارت‌ها است.

وی امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های فرهنگی و تعامل با آنها را از دیگر موارد در دستور کار دانست و گفت: بودجه بخش فرهنگ و هنر ناچیز است و تنها یک چهارصدم بودجه عمومی دولت به وزارت ارشاد اختصاص دارد که این امر اجحاف در حق حوزه فرهنگ و هنر است.

نظر شما