شناسهٔ خبر: 42211925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه‌ریزی‌ لازم برای برگزاری جشنواره چله قصه‌ها در بافق انجام شد

یزد - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: تدابیر لازم برای برگزاری سومین جشنواره قصه گویی محلی با عنوان «چله قصه‌ها» از ۲۵ الی ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ آینده با استفاده از امکانات و فضای مجازی در بافق انجام شد.

صاحب‌خبر -

سید حسین پیغمبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا در بافق  افزود: این جشنواره  مربوط به قصه گویان علاقه‌مند به آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌های کمتر معرفی شده استان یزد است.

وی، برگزاری جشنواره را به منظور گسترش قصه‌های بومی - محلی و شناسایی آن دانست و بیان کرد: احیای سنت یادشده با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان برنامه‌ریزی شده است و برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ یادشده به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از مهمترین برنامه‌هاست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محرومیت از دیدارهای حضوری این جشنواره از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

پیغمبری  افزود: محورهای موضوعی جشنواره ترویج فرهنگ قصه‌گویی، قصه گویی از حوادث با ارزش، روایت با موضوع و محوریت آثار، ابنیه تاریخی، مشاهیر، معارف، حوادث و آداب و رسوم  جمع آوری و قصه نویسی برای کودکان و نوجوانان (قصه نویسی به سبک ادبیات عامه) است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تصریح کرد: این جشنواره در چهار بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه ای ،۱۵ دقیقه ای، پنج دقیقه‌ای و قصه نویسی برگزار می شود.

 پیغمبری یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر و ارسال آثار تا ۱۸ مهرماه با دبیرخانه جشنواره مستقر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد تماس بگیرند.

جشنواره قصه‌گویی چله قصه‌ها  سال گذشته در میبد برگزار شد و مورد استقبال مردم به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد مبتلا به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر سوم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۴۸ نفر هم تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون سه میلیون و ۶۲ هزار  آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد، افزود: شرایط در مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارد و فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در حالت هشدار است.

لاری ادامه داد: با توجه به ایام عزاداری سالار شهیدان ضمن تاکید بر لزوم اجرای مراسم بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت از همه شاگردان و شیفتگان مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) می خواهیم از سفرهای غیر ضروری در تعطیلات تاسوعا و عاشورا خودداری کنند و با همراهی خود در رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کنند تا امسال محرمی آمیخته با شعور حسینی را در اقصی نقاط کشور داشته باشیم

نظر شما