شناسهٔ خبر: 4221096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

این خبر در حال به‌روزرسانی است/ «خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»

پرتقال کیلویی ۱۱هزار تومن؟/ دلیل کناره‌گیری خانم بازیگر

تشرف ۱۰۰ نفر به دین مبین اسلام در حرم رضوی، شبکه اجتماعی«راهیان نور»راه‌اندازی شد و... از اهم اخبار متنوع منتشر شده طی امروز در فضای مجازی هستند.

صاحب‌خبر -

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»- اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را در طول یک روز دارد. در این بین گاهی مجبور می‌شویم زمان‌های طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.

 

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» با توجه به علاقه مخاطبان جهت آگاهی از اخبار متنوع، می‌کوشد تا با ارائه بسته خبری از «خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»، کوتاهترین مسیر را برای دسترسی کاربران این خبرگزاری به اخبار جذاب و گوناگون فراهم آورد.

 

 

قبر مادر رئیس جمهور

شبکه اطلاع رسانی راه دانا: مرحومه سکینه پیوندی در کنار همسرش مرحوم اسدالله فریدون در سرخه سمنان تدفین خواهد شد.

 

 

 

 

 

وضعیت اقامه نماز در سفر را پیامک کنید

مهر: روابط عمومی ستاد اقامه نماز با تبريک بهار فاطمي ۹۴ اعلام کرد؛ هم‌وطنان عزیز بعنوان ياور نماز انتقادات و پيشنهادات خود را از وضعيت اقامه نماز در جامعه شامل: مساجد و نمازخانه هاي بين راهي، مجتمع هاي خدماتي و رفاهي، اماکن اقامتي، تفريحي، ادارات، پايانه هاي سفري و همچنين تداخل زمان حرکت وسايط حمل و نقل هوايي، ريلي و جاده اي با اوقات شرعي و نيز عملکرد رانندگان در توقف هنگام اوقات شرعي براي نماز مسافرين را از راه هاي ارتباطي زير به ستاد اقامه نماز ارسال نماييد:
 
۱- سامانه پيامکي به شماره
SMS: ۳۰۰۰۸۶۲۸
۲- تلفن گويا به شماره
Tel: ۰۲۱۸۸۹۹۵۱۳۹
۳- قسمت " تماس با ما" سايت
Web: www.namaz.ir
۴- صندوق الکترونيکي
Email: ro.snamaz@gmail.com
۵- صفحه اينستاگرام
Link: www.instagram.com/namaz.ir

 

 

 

 

 

بازیگری را به خاطر«دخترم» کنار گذاشتم

فرهنگ نیوز: لادن طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون در ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج با اشاره به بیماری دخترش گفت به خاطر حس مادرانه و عشق و علاقه ای که به دخترش دارد، بازیگری را برای همیشه کنار گذاشته است.

لادن طباطبایی 70 کار کوتاه و بلند و بازی در سریال به یاد ماندنی ولایت عشق را در کارنامه دارد. وی البته تاکید کرده است که از سینما و پشت دوربین دور نمی‌شود و امیدوار است که در قامت یک کارگردان دوباره به سینمای حرفه ای بازگردد.

 

 

 

قیمت هرکیلو پرتقال به ۱۱هزار تومان رسید

تسنیم: تأمین و ذخیره سازی نامناسب میوه عوارض خود را بر خرید مردم در روزهای پایانی سال گذاشت و علاوه بر افزایش قیمت و کمبود، مرکبات با کیفیت مناسبی به دست مصرف کنندگان نرسید. در آخرین روز سال ۹۳ به‌خلاف وعده مسئولین تازه تنظیم بازار میوه شب عید در وضعیت مناسبی عرضه و مدیریت نشد. وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم که بعد از سال‌ها ممارست دولت دهم برای دریافت مسئولیت تنظیم بازار پا بر بوته آزمایش گذاشته بود، از تنظیم بازار شب عید نمره قبولی نگرفت.
 
بنا بر این گزارش از ماه‌ها قبل مسئولین بخش خصوصی در ارتباط با کمبود مرکبات در سال جاری و لزوم تنظیم بازار شب عید از دو طریق واردات یا مدیریت عرضه به مسئولین دولتی بخش کشاورزی هشدار داده بودند زیرا در سال جاری به‌دلیل سرمازدگی نیمی از مرکبات شمال کشور از بین رفت.
 
منتقدین دولت در ماه‌های گذشته به دو دسته تقسیم می‌شدند، دسته اول بازرگانانی که به‌دنبال واردات بوده و سنگ خود را به سینه می‌زدند اما دسته دوم دلسوزانی بودند که مرتباً به دولت درباره لزوم مدیریت صحیح و تنظیم بازار از طریق ذخیره سازی به‌موقع و مناسب مرکبات به دولت هشدار دادند اما با انگ دلالی و منفعت طلبی از میدان خارج شدند. بنا بر بازدید میدانی خبرنگار تسنیم مردم از قیمت و کیفیت پرتقال و نارنگی عرضه شده در آخرین روز سال رضایت خاطر ندارند و به‌خلاف وعده مسئولین در خصوص عرضه گسترده مرکبات، بسیاری از مصرف کنندگان برای تأمین میوه مورد نیاز خود در تعطیلات عید به‌سراغ خرده فروشی‌ها رفتند. خرده فروشی‌هایی که امسال بدون دلیل مشخص در آخرین روزهای سال توسط ستاد تنظیم بازار از چرخه عرضه میوه شب عید حذف شدند.
 
قیمت هرکیلوگرم پرتقال به ۱۱هزار تومان رسید
 
به‌دلیل کمبود میوه در میادین میوه و تره‌بار و عدم اختصاص جایگاه‌های موقت برای عرضه میوه شب عید، مغازه داران (اصناف) در سال جاری با نبود نظارت‌های لازم حسابی جولان دادند و با دیدن حضور کمرنگ رقیب دولتی در بازار سود مناسبی از خرید و فروش آخر سال خود به دست آوردند به‌طوری که هر کیلو پرتقال مرغوب شمال (کوهستان) تا کیلویی ۱۱هزار تومان خرید و فروش شد، پرتقالی که در فصل برداشت به‌قیمت کمتر از دو هزار تومان از باغدار خریداری شده بود.
 
بر این اساس هر کیلوگرم پرتقال تازه شمال که در شرایط مناسب و در سردخانه ذخیره شده، در خرده فروشی‌ها ۹ تا ۱۱هزار تومان و هر کیلوگرم خیار گلخانه‌ای ۴هزار تومان، نارنگی ۶هزار و ۸۰۰ تا ۸هزار تومان، کیوی ۵۵۰۰ و سیب سفید و قرمز ۵۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
 
اتمام پیش از موعد پرتقال طرح تنظیم بازار
 
بنا بر اعلام جهاد کشاورزی استان تهران ۷هزار تن سیب و پرتقال به‌ترتیب با قیمت هر کیلوگرم ۲۵۰۰ و ۲۹۰۰ تومان برای مصرف شب عید ذخیره سازی شده است اما هنوز خرید مردم در آخرین روز سال که بیشترین میزان تقاضا وجود دارد تمام نشده بود که این پرتقال در تعداد زیادی از ۳۸ مرکز عرضه میوه شب عید به پایان رسید و افرادی نیز که موفق به خرید پرتقال تنظیم بازار در روز‌های گذشته شدند پی ایستادن در صف را به تن خود مالیدند.
 
در میادین میوه و تره‌بار که میوه به‌قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سطح شهر در حال عرضه است، هر کیلوگرم سیب قرمز ۲۸۵۰ تومان سیب سفید ۳هزار تومان کیوی ۲۹۰۰ تومان نارنگی بندری ریز ۴۲۰۰ تومان، موز ۴۶۰۰ تومان، پرتقال شمال ۳۹۸۰، خیار بوته‌ای ۱۸۰۰، پرتقال والنسیای ریز (جنوب و تازه) ۴۴۰۰ تومان و آناناس ۷هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
آبرو‌‌‌داری سیب برای پرتقال!
 
بنا براین گزارش از آنجا که سال جاری سال‌آور سیب بوده و بیش از ۳میلیون تن از این محصول در کشور تولید شده است امسال مشکلی بابت عرضه این محصول در میادین میوه و تره‌بار وجود نداشت و هر کیلوگرم از این محصول حداکثر ۳هزار تومان خارج از طرح تنظیم بازار به فروش رسید، اما پرتقال که دولت برای عرضه هر کیلوگرم آن هزار تومان یارانه داده بود به‌دلیل زمان نامناسب ذخیره سازی و نگهداری در انبارهای غیراستاندارد (خارج از سردخانه)  تلفات بالایی داد و با کیفیت نامناسبی به دست مصرف کننده رسید به‌طوری که بیشتر پرتقال ذخیره شده امسال پلاسیده و طعم نامناسب داشت.
 
از طرفی نیز برخی از فروشندگان میادین نیز اقدام به سورت دوباره میوه کردند و محصولی که در جعبه به دست مردم رسید از کیفیت یکسانی برخوردار نبود.
 
گفتنی است که وضعیت نامناسب عرضه میوه در شب عید در تمام خرده فروشی‌ها و میادین یکسان نبود و بسیاری از فروشندگان باانصاف در حد توان و ظرفیت عرضه، محصولات خود را به‌قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دادند اما این موضوع پوششی بر کوتاهی سازمان‌های نظارتی و مسئول ایجاد نخواهد داشت.

 

 

 

تشرف ۱۰۰ نفر به دین مبین اسلام در حرم رضوی

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از تشرف ۱۰۰ نفر به دین مبین اسلام و مذهب تشیع در حرم ثامن الحجج(ع) در سال ۹۳ خبر داد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید محمد جواد هاشمی‌نژاد اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی و غیر مسلمان در حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند که در بین این گردشگران افرادی با تحقیق و پژوهش در مورد اسلام و قرآن به عنوان مکتب نجات بخش به درجه یقین رسیده و در بارگاه منور رضوی به دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع مشرف شده‌اند.
 
 
وی اظهار داشت: این تشرف یافتگان پس از مدتی تدبر و مطالعه در آموزه‌های اسلام آن را به عنوان دین رهایی بخش، عاقلانه و عاشقانه پذیرفته‌اند و در محضر امام مهربانی‌ها شهادتین را ادا و به دین حنیف اسلام تشرف یافته‌اند.
 
 
هاشمی‌نژاد تصریح کرد: این ره‌یافته‌گان از کشورهای، آلمان، لهستان،کامرون، آمریکا، بلژیک، ژاپن، سوئد، چین، دانمارک، هلند و ایرلند به ایران سفر کرده‌اند و حرم هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(ع) را مکانی امن برای گرویدن به دین اسلام برگزیده‌اند.
 
 
وی افزود: بسیاری از این افراد، جامعیت احکام و عقاید در دین اسلام، حقیقت روشن اسلام، جو معنوی و خالصانه اجتماعات دینی مسلمانان، ممزوج بودن دین و سیاست در اسلام را از جاذبه‌های این دین ذکر می کنند و وجود عشق و علاقه‌ زیاد بین خانواده های ایرانی، استحکام خانواده و احترام متقابلی که بین والدین و فرزندان وجود دارد را یکی دیگر از دلایل جذب خود به این دین آسمانی‌ می‌دانند.
 
 
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی بیان داشت: آنان با مطالعه و تحقیقات زیاد دریافته‌اند که اسلام دین کاملی است و می‌تواند همه نیازهای انسان را تأمین کند و همچنین به این مهم دست یافته‌اند که، در این دین آسمانی دستورالعمل‌های جامعی برای خوب زیستن وجود دارد پس با مطالعاتی که در این زمینه داشته‌اند دین اسلام و مذهب تشیع را کامل‌ترین دین و مذهب دانسته و آن را برای خود برگزیده‌اند.
 
 
وی اضافه کرد: کارشناسان مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، پس از برطرف کردن شبهات و پاسخ به سئوالات در زمینه دین مبین اسلام، با توضیحاتی در خصوص اصول، اعتقادات و مبانی اولیه دین اسلام، این گروه از زائران را هر چه بیشتر با این دین آسمانی آشنا می‌کنند و زمینه تشرف آنان را به دین اسلام فراهم می‌سازند.
 
 
هاشمی‌ن‍ژاد، با اشاره به فعالیت‌های اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه این گروه از زائران، اظهار داشت: هدایای ویژه‌ای از جمله، قرآن مجید به زبان‌های مختلف، سنگ مضجع و کتب شناخت اسلام از سوی این اداره به آنان اهدا شده و نام این تشرف یافتگان، به عنوان یکی از مشترکین تازه مسلمان در بخش ارتباطات ایمیلی برای ادامه ارتباط ثبت شده است.

 

 

 

 

شبکه اجتماعی«راهیان نور»راه‌اندازی شد

 

نرم‌افزار «راهیان نور» از تولیدات مرکز بسیج صدا وسیما، شبکه‌ای اجتماعی ویژه کاروان‌های راهیان نور راه‌اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا،سفرهای راهیان نور هر ساله در ایام نوروز با استقبال گسترده اقشار مختلف رو به‌رو می‌شود، این سفرها موجب گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با آرمان‌های نهضت اسلامی و اهداف و خواسته‌های شهدا می‌شود.

 

امسال نیز با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور در بسیج صدا و سیما گروه‌های تولیدی بسیج صدا و سیما همراه با کاروان‌های راهیان نور به این مناطق اعزام می‌شوند تا لحظات پرشور نیایش زائران و همچنین ارتباط معنوی مردم با شهدا را در قاب تصویر جاودانه کنند.

 

با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی‌های رسانه‌ای و ارتباطی هستیم و تلفن‌های همراه، وسیله‌ای آسان برای ارتباط با جهان به شمار می‌روند و تقریبا همه اعضای یک خانواده از آن استفاده می‌کنند و در شبکه‌های مختلف عضویت دارند، نرم‌افزار جامع راهیان نور ویژه این برنامه توسط تیمی متخصص طراحی و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده شده است.

 

کاربران می‌توانند با دانلود این نرم‌افزار و نصب آن بر روی گوشی‌های همراه هوشمند خود، لحظات ناب و شیرینی را که در سفرهای راهیان نور تجربه می‌کنند با دیگر همسفران خود و نیز با تمام مردم ایران به اشتراک بگذارند به این ترتیب که جملات زیبای خود را که برگرفته از احساسات درونی آنهاست و همچنین تصاویر و عکس‌های گرفته شده طی این سفرها را در این برنامه که شبکه‌ای اجتماعی ویژه راهیان نور محسوب می‌شود بارگذاری کنند تا به این ترتیب همگان به آن دسترسی داشته باشند.

 

علاوه بر این، قرار است از جملات زیبا و تصاویر برگزیده در برنامه راهیان نور هم استفاده شود و همچنین جوایز نفیسی به صاحبان آثار برتر تعلق بگیرد. پس از ایام نوروز، تغییراتی در ساختار این نرم افزار ایجاد خواهد شد تا در دیگر سفرهای راهیان نور در ایام مختلف سال قابلیت‌های گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

علاقه‌مندان می توانند برای دریافت این نرم افزار با مراجعه به پرتال مرکز بسیج صداوسیما به آدرس basij.irib.ir/rahianenoor نرم افزار مورد نظر را دانلود و استفاده کنند.

 

 

 

 

 

دیدار همسر بشار اسد با مادران شهدای سوریه

«أسما الأسد» همسر رئیس جمهور سوریه در منزل مادران شهدا حضور یافت. تصویر زیر نشان دهنده کمک همسر بشار اسد به یکی از مادران شهدای سوریه برای نشستن بر روی ویلچر است.

 

 

 

 

 

تاثیرجالب خورشیدگرفتگی بررفتار جانوران

 

شبکه خبر: خورشیدگرفتگی که از قرار گرفتن ماه در فاصله میان کره زمین و خورشید شکل می گیرد، افزون بر اثر چند دقیقه ای و کوتاه بر حیات در کره خاکی ما بر رفتار برخی جانوران نیز اثر می گذارد که در اینجا شما را با برخی از آنها آشنا می کنیم. پژوهشگران انگلیسی می گویند، خورشیدگرفتگی افزون بر اینکه برای چند دقیقه هوای شهر و منطقه محل وقوع آن را تاریک می کند، ممکن است بر زندگی پروانه ها و دیگر انواع جانوران نیز اثر بگذارد.

 کارشناسان مدعی اند با غیر عادی شدن میزان نور خوشید سگ ها و گربه ها نیز ممکن است اندکی مضطرب یا  سردرگم شوند.

بازبینی خورشیدگرفتگی های سابق نشان می دهد که جانوران شب زی از جمله جغدها ممکن است همزمان با این پدیده طبیعی، هوشیارتر و فعال تر شوند. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که «جانوران روز زی»نیز ممکن است به خواب بروند یا خواب آلود شوند.

بررسی های علمی همچنین از احتمال روی آوردن پرندگان به خواندن یا به سکوت رفتن آنها همزمان با خورشیدگرفتگی حکایت دارد.

خورشیدگرفتگی در روز پایانی سال 1393 در بخش هایی از ایران و همچنین در آسیا و اروپا دیده شد.
 

نظر شما