شناسهٔ خبر: 42210685 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بهره برداری از ۱۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی در کشور / افتتاح ۱۴۰۰ پروژه تا فروردین سال آینده

با حضور وزیر بهداشت، ۱۶۴ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در کشور به یاد ۱۶۴ شهید راه سلامت به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در مراسمی با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت بهره برداری از ۱۶۴ پژوژه آموزشی و بهداشتی و درمانی به یاد ۱۶۴ شهید راه سلامت در کشور آغاز شد.

کامل تقوی نژاد معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر بهداشت در این مراسم با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۹۶ بیمارستان با ۱۱ هزار و ۳۵۵ تخت در یک میلیون و ۲۰۳ هزار متر مربع به بهره برداری می‌رسد، گفت: ۱۴ هزار تخت و ۱۲۰ بیمارستان به مجموعه درمانی کشور اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۷۴ پروژه داریم که ۵۰ پروژه آن در سال جاری و ۲۴ پروژه دیگر در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد. همچنین ۲۳ بلوک زایمان در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و ۹ پروژه نیز با ۷۰ تخت در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تقوی نژاد افزود: ۲۶ پروژه در حوزه بیماری‌های خاص داریم که ۲۰ پروژه آن در سال جاری و ۶ پروژه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد. همچنین ۸۹ پروژه در حوزه اورژانس به بهره برداری می‌رسد که ۵۸ پروژه در سال جاری و ۳۹ پروژه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر بهداشت با بیان اینکه سرانه فضای بهداشتی از ۶۴ متر مربع به ۷۵ مترمربع به ازای هر هزار نفر رسیده است، گفت: ۱۵۵۴ پروژه به بهره برداری می‌رسد که ۹۹۴ پروژه در چند مرحله در سال جاری و بقیه در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از هفته آینده به تناوب ۱۴۰۰ پروژه به بهره برداری می‌رسد و در روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، پویش ۱۴۰۰ ره سلامت مطرح است. این ۱۶۴ پروژه که امروز به بهره برداری می‌رسد، ۹۰ هزار و ۷۳۱ متر مربع زیر بنا دارد و شامل ۸۷ مرکز جامع سلامت شهری، ۵۷ پایگاه سلامت، ۱۰ ستاد شبکه، ۷ آزمایشگاه و ۲ مرکز رفتاری است.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

نظر شما