شناسهٔ خبر: 42203455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از کانون پرورش فکری هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- مهرواره «از سماع قلم تا شور عاشورا»، «نمایشگاه مجازی عکس "از چشم خورشید» و «فراخوان قصه‌گویی محرم با عنوان "نخل‌ها ایستاده اند» سه برنامه شاخص فرهنگی هنری در ماه محرم است.

صاحب‌خبر -

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: علاقمندان ۸ تا۲۰ سال به هنر خوشنویسی می‌توانند آثار خود با موضوع احادیث و روایات حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، اشعار و دل نوشته های شاعران و هنرمندان در خصوص عاشورا را تا ۳۱ شهریور به شماره همراه ۰۹۱۷۷۶۷۳۰۲۲ به دبیرخانه مهرواره ارسال کنند.

سارا پاکدامن روز دوشنبه افزود: این مهرواره خوشنویسی در رشته‌های خط تحریری، نستعلیق و شکسته نستعلیق برگزار می‌شود و آثار ارسالی پس از داوری در نمایشگاه مجازی بارگذاری خواهد شد.

به گفته وی، نتایج و برگزیدگان این فراخوان ۲۰ مهر امسال همزمان با هفته ملی کودک اعلام می‌شود.
شرکت کنندگان در مهرواره خوشنویسی می توانند آثار خود را از طریق شماره همراه ۰۹۱۷۷۶۷۳۰۲۲  به دبیرخانه مهرواره واتساپ کنند.

برگزاری مهرواره عکاسی «محرم در خانه»
کارشناس مسوول فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز گفت: مهرواره عکاسی "محرم در خانه" در قالب طرح پنج شنبه‌های عکس ویژه کودکان و نوجوانان و اعضای ارشد ۶ تا ۲۲ سال برگزار می‌شود.
به گفته نعیم اسدی، نمایشگاه مجازی آثار برتر در پرتال کانون پرورش فکری و اینستاگرام انجمن عکاسان نوجوان کانون استان هرمزگان منتشر می‌شود.
وی بیان داشت: در ایام محرم اهدا کتاب با عنوان "نذر کتاب" ویژه کودکان محروم استان نیز برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه مجازی عکس «از چشم خورشید»
آثار عکاسی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با موضوع محرم در قالب نمایشگاهی مجازی به نمایش گذاشته شد.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان هرمزگان گفت: این نمایشگاه با مشارکت اعضا و مربیان علاقمند مراکز استان، در ایام محرم نمایشگاه مجازی عکس‌های فراخوان "از چشم خورشید" که در سال ۹۶ برگزار شده بود به صورت مجازی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

به گفته فاطمه غفاری سروستانی، این آثار در سایت کانون مجازی به آدرس hormozgan.kpf.ir و صفحه اینستاگرام انجمن عکاسان نوجوان کانون استان هرمزگان به نشانی anjoman_akkasi_hormozgan@  بارگذاری شده است.

نظر شما