شناسهٔ خبر: 42203415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساختمان نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بینالود بهره‌برداری شد

مشهد- ایرنا- همزمان با دومین روز هفته دولت ساختمان نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بینالود در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه در این مراسم گفت: بوستان طبیعت پردیسان دارای سه فاز شرقی، میانی و غربی است و امروز شاهد بهره‌برداری از ساختمان اداری نمایندگی حفاظت محیط زیست این شهرستان هستیم که در فاز مدیریتی بوستان طبیعت پردیسان واقع شده است.

تورج همتی افزود: مرکز تحقیقات زیست محیطی و کلینیک حیات وحش نیز در دو فاز دیگر این بوستان واقع شده و در هر سه فاز تمامی امکانات لازم و خدمات عمومی گردشگری طبیعی پیش‌بینی شده و زیرساختهای لازم نیز در هر سه فاز برای ایجاد یک بوستان طبیعت محور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اهمیت مسایل مربوط به محیط زیست، استقرار شهرک صنعتی طوس به عنوان یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی کشور و از طرفی تمرکز رستورانها و مجموعه‌های گردشگری در این شهرستان که به نوعی منطقه ییلاقی و پرتردد به شمار می‌رود، ضرورت توسعه خدمت رسانی درحوزه نظارت و پایش را در دو مقوله محیط زیست انسانی و طبیعی در این شهرستان دوچندان ساخته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اهم اقدامات اجرایی صورت گرفته در بوستان پردیسان گفت: تأکید بر استفاده از مصالح بوم آور و سازگار با زیست بوم در توسعه زیرساختهای این بوستان مد نظر بوده و  امیدواریم سرمایه گذار بخش خصوصی با قابلیت های طبیعی منطقه آشنا باشد و بتوانیم با بهره گیری از توان تخصصی کارشناسان حوزه حفاظت محیط زیست و همراهی بخش خصوصی، شاهد ایجاد بزرگترین بوستان طبیعت محور در شرق کشور باشیم.

وی افزود: احداث ساختمان اداری این نمایندگی از سال ۹۶ آغاز شده و هم اکنون با ۳۵۰ متر مربع زیربنا و هزینه بالغ بر هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز هم در این مراسم با اشاره به ضرورت حفاظت از طبیعت و توجه به مولفه های محیط زیستی گفت: در این شهرستان شهرک صنعتی توس با هزار واحد صنعتی ۴۰ هزار نفر و شهرک ماشین ابزار نیز با ۳۰۰ کارخانه و واحد تولیدی پنج هزار نفر را در خود جای داده‌اند و علاوه بر ۲۰۰ واحد تولیدی و بسته‌بندی با ۲ هزار شاغل در این شهرستان، در سطح دیگری از تقسیم‌بندی ۳۰۰ کارگاه مبل سازی در طرقبه و شاندیز مشغول فعالیت هستند که از جمله مشاغل و اصناف ویژه این منطقه به شمار می‌روند. 

سیدحسن حسینی میانگین تعداد اشتغال در واحدهای صنفی طرقبه شاندیز را ۲ برابر میانگین استان دانست و افزود: شمار واحدهای صنفی در این شهرستان پنج هزار و ۴۰۰ واحد است و ۲۵ هزار نفر نیز در این واحدها مشغول کار هستند و براساس آمار شمار ساکنین این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع، ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند و همگرایی خوبی بین دو منطقه وجود دارد.

نظر شما