شناسهٔ خبر: 42200267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتغال‌زایی برای ۴۵ هزار نیروی کار در شهرک‌های صنعتی طرقبه و شاندیز

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: در شهرک صنعتی توس و ماشین ابزار بیش از 45 هزار نیروی کار مشغول به فعالیت اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسن حسینی فرماندار طرقبه شاندیز نیز با اشاره ضرورت حفاظت از طبیعت گفت: در طرقبه و شاندیز شهرک صنعتی توس با هزار واحد صنعتی و شهرک ماشین ابزار نیز با ۳۰۰ کارخانه و واحد تولیدی، به ترتیب ۴۰ هزار و پنج هزار نیروی کار را در خود جای داده اند.

او افزود: علاوه بر ۲۰۰ واحد تولیدی و بسته بندی با ۲ هزار شاغل در این شهرستان، در سطح دیگری از تقسیم بندی فقط ۳۰۰ کارگاه مبل سازی در طرقبه و شاندیز مشغول فعالیت هستند که از جمله مشاغل و اصناف ویژه این منطقه به شمار می روند.

فرماندار طرقبه شاندیز میانگین تعداد اشتغال در واحدهای صنفی طرقبه شاندیز را ۲ برابر میانگین استان دانست و ادامه داد: شمار واحدهای صنفی در این شهرستان پنج هزار و ۴۰۰ واحد است و ۲۵ هزار نفر نیز در این واحدها مشغول کار هستند.

حسینی بیان کرد: براساس آمار شمار ساکنین این شهرستان حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در دو شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع، ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند و خوشبختانه همگرایی خوبی بین دو منطقه وجود دارد.

 
انتهای پیام//ف.غ

نظر شما