شناسهٔ خبر: 42186839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

روایت تازه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط هواپیمای اوکراینی

19 ثانیه پس از انفجار

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که مکالمات خلبانان و کروی پروازی هواپیمای اوکراینی تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار ضبط شده و پس از آن FDR و CVR از کار افتاده است. به گزارش ایسنا، تورج دهقان زنگنه امروز در نشست خبری ادامه داد: داده‌های هر دو جعبه سیاه هواپیما بدون مشکل فنی بازخوانی شد و تا ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه و ۵۶ ثانیه همه متغیرهای پروازی عادی و هواپیما در شرایط نرمال بوده و CVR هواپیما تا ۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول را ضبط کرده است. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اقدامات و مشارکت صورت گرفته در بازخوانی براساس استانداردهای انکس۱۳ ایکائو بوده است، گفت:‌ در کابین پرواز سه نفر کرو و یک نفر معلم بودند که هر سه متوجه شرایط غیرعادی و تا آخرین لحظات مشغول کنترل و هدایت هواپیما بوده و معلم خلبان بعضی از راهنمایی‌ها را انجام می‌دهد از جمله اینکه به خلبان اعلام می‌کند هر دو موتور هواپیما فعال است. دهقانی زنگنه ادامه داد: با توجه به اینکه صدای کابین ۱۹ ثانیه بعد از انفجار قطع می‌شود و موشک دوم ۲۵ ثانیه پس از آن شلیک و به مجاورت هواپیما رسیده تحلیلی در مورد عملکرد و آثار موشک دوم از جعبه‌های سیاه هواپیما به دست نمی‌آید، چرا که قطعات ناشی از موشک اول و اصابت آن به هواپیما باعث قطع جعبه‌های FDR و CVR در ۱۹ ثانیه پس از آن شده است.
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری ایران از دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه برای همکاری‌های بازخوانی تشکر کرده است، اظهار کرد: اطلاعات استخراج شده در اختیار نمایندگان کشورهای ذیربط قرار گرفته تا تحلیل‌های ایمنی و فنی خود را در چارچوب استانداردهای ایکائو به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه کنند.
 پرواز شماره 752 هواپیمای بین‌المللی اوکراین 18 دی ماه از تهران به مقصد کی­‌اف پرواز کرد اما با اصابت اشتباه 2 موشک سقوط کرد و 176 سرنشین پرواز جان باختند.

برچسب‌ها:

نظر شما