شناسهٔ خبر: 42168204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علم بندی آیینی برای آغاز عزای حسینی در مراغه

عزاداران حسینی مراغه‌ای در شرایط کرونایی با برافراشتن علم حسینی با علمدار کربلا همنوا شدند.

صاحب‌خبر -

علم بندی آیینی برای آغاز عزای حسینی در مراغه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،آیین علم بندی در مراغه به خاطر شرایط کرونایی صبح امروز و با رعایت فاصله  گذاری اجتماعی و با جمع اندکی از عزاداران حسینی برگزار شد.

مردم طبق سنتی قدیمی در سومین روز محرم به یاد ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا آیین علم بندی و آیین‌های عزاداری محرم را آغاز می‌کنند.

این مراسم همه ساله در سومین روز محرم با شکوه خاصی در تمامی محلات شهر مراغه در جوار مساجد، تکیه‌ها و حسینیه‌ها به یاد علمدار کربلا برگزار می‌شود.

با شکوه‌ترین مراسم علم بندی در مراغه در محله دروازه این شهر که از محله‌های قدیمی است برگزار می‌شود.

عاشقان و دلدادگان سالار شهیدان علاوه بر مراغه در شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی نیز گردهم می‌آیند و با برافراشتن علم عزای حسینی عزاداری دهه محرم را  آغاز می‌کنند.

علم عزاداری که در مراغه به یاد شهدای کربلا برافراشته می‌شود تا اربعین حسینی به نشانه عزاداربودن مردم این شهر در عزای شهدای کربلا در اهتزاز است.

مراسم علم بندی در مراغه قدمتی بیشتر از ۳۵۰ سال دارد و به عنوان یکی از آیین مذهبی و سنتی آذربایجان شرقی در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

در این روز دلدادگان سالار و سرورشهیدان نزدیک به ۵۰۰ راس  گوسفند ذبح  و گوشت آن را در میان عزاداران و نیازمندان پخش می‌کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما