شناسهٔ خبر: 42160686 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روته‌مولر: هانسی و توماس؛ افتخار مربیان آلمانی

دو سرمربی فینال شاگرد سرمربی سابق تیم ملی ایران

اریش روته‌مولر سرمربی سابق تیم ملی ایران و استاد سابق هانسی فلیک و توماس توخل دو مربی حاضر در فینال چمپیونزلیگ در گفتگو با بیلد درباره این فینال و مربیانش صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اریش روته‌مولر یکی از اساتید باسابقه مربی گری فوتبال در آلمان که سابقه هدایت تیم ملی ایران به عنوان مربی را هم در کارنامه دارد در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن درباره این فینال و دو مربی آلمانی تیمهای حاضر در آن با روزنامه بیلد آلمان گفتگو کرد.

 

روته‌مولر یکی از بهترین اشخاصی است که می‌تواند درباره مربیان دو تیم حاضر در فینال صحبت کند. دو مربی آلمانی بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن، هانسی فلیک و توماس توخل، در گذشته شاگرد روته‌مولر بوده و مربی گری فوتبال را زیر نظر او یاد گرفته اند. روته‌مولر در سالهای 2000 تا 2007 به عنوان رئیس مرکز آموزش مربی‌گری برای صدور پروانه‌های رسمی مربی‌گری برای فدراسیون فوتبال آلمان کار می کرده. توماس توخل 46ساله و هانسی فلیک 55ساله هر دو در این سالها شاگرد این مرکز بوده و در کلاسهای روته‌مولر شرکت کرده اند. روته مولر بعد از اخراج علی دایی از سرمربی گری تیم ملی ایران بعد از شکست مقابل عربستان برای یک بازی سرمربی شد و روی نیمکت تیم ملی نشست. روته مولر پیش از آن به عنوان مربی یا تیم ملی کار می کرد. مصاحبه روته‌مولر با بیلد را در ادامه می خوانید:

 

 

استعداد فلیک برای مربی گری: من برای فوتبال آلمان خیلی خوشحالم ولی این فینال باعث شده خاطرات زیادی از روزهای حضور این دو مربی در دوره‌های فدراسیون برایم زنده شود. هانسی فلیک برای من شاگرد خاصی بود چون او در فصل 1990-1991 در باشگاه اف سی کلن هم شاگرد من بود و زیر نظرم بازی می‌کرد. سال 2003 دیدم هانسی در دوره مربی گری شاگردم شده. او واقعاً از همان زمان نشان می‌داد که قرار است به یک مربی بزرگ تبدیل شود و ارزیابی من این بود که موفق خواهد شد.

 

 

خصوصیات مربی بایرن مونیخ: هانسی جاه‌طلب بود. در کلاس‌ها همیشه با ذهن باز حضور داشت و سوال‌های واضح و انتقادی می‌پرسید. او وقتی بازیکن بود هم پرقدرت و با پشتکار بود. در کلاس‌ها هم کاملاً مشخص بود که نمی‌خواهد فقط یک پروانه مربی گری بگیرد و برود. او علاوه بر فوتبال به مسائل حاشیه‌ای هم اهمیت می‌داد. هانسی بهترین شاگرد من بود و در پایان به همراه توماس دال بهترین شاگردان آن دوره شدند.

 

توماس توخل: توماس وقتی شاگرد من در دوره شد از نظر موقعیت و جایگاه در نقطه مقابل هانسی فلیک بود. توماس به عنوان مربی جوانان آوگسبورگ آمده و قبلاً مدرک دانشگاهی تربیت بدنی هم گرفته بود. البته توماس فکر نمی‌کرد که همه چیز را می‌داند و باید این را به عنوان یک خصوصیت مثبت او بگویم. توماس هم بسیار کنجکاو بود و سعی می‌کرد هر چه که می‌تواند را از دوره بیاموزد. من آن موقع فکر نمی‌کردم او زیاد موفق شود و بعداً فهمیدم که اشتباه می‌کردم. منظورم این است که فکر می‌کردم او کسی نیست که به یک مربی درجه یک در سطح بالای فوتبال حرفه ای تبدیل شود و نظرم بیشتر این بود که او استاد و آموزش دهنده مربی گری خواهد شد که گذشت زمان نشان داد اشتباه می‌کردم.

 

 

توخل امروز: وقتی توماس را کنار زمین می بینم لبخند به لبم می آید چون او با توماسی که من در دوره می شناختم هیچ شباهتی ندارد. آن روزها اصلاً به نظر نمی رسید که او این قدر احساساتی باشد. توماس توخلی که در آن دوره شرکت داشت و توماس توخلی که امروز می بینیم دو آدم متفاوت هستند!

 

برنده فینال امشب: فلیک یا توخل؟ چه بایرن و چه پاری سن ژرمن از نظر هجومی عالی عمل می کنند ولی دفاع بایرن مونیخ به نظرم کمی نگران کننده است. هم بارسلونا و هم لیون مقابل بایرن فرصتهای عالی گلزنی داشتند. هانسی فلیک و گروهش باید برای متوقف کردن بازیکنانی مثل نیمار و امباپه و دی ماریا فکر دیگری بکنند. این بازی ممکن است گلهای زیادی داشته باشد ولی من نمی خواهم برنده را پیش بینی کنم.

 

نظر شما