شناسهٔ خبر: 42142841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لو:شانس موفقیت فلیک و توخل 50 به 50 است/به مونیخی ها استراحت می دهیم

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان معتقد است 2 مربی هموطنش برای کسب عنوان قهرمانی اروپا شانسی برابر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، قرارگرفتن 2 تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی و بعد صعود بایرن مونیخ به بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث خرسندی فوتبال ژرمن ها شد.

از جمله چهره های که به همین خاطر ابراز خوشحالی کرد، «یواخیم لو»، سرمربی تیم ملی آلمان (مانشافت) است.

وی در مصاحبه ای با سایت فدراسیون فوتبال آلمان گفت: اول از همه بگویم که به خاطر درخشش آر.ب لایپزیگ با هدایت یولیان ناگلس مان و راهیابی بایرن مونیخ به فینال تحت هدایت هانسی فلیک بسیار خوشحال شدم. اگر به خاطر بیاورید، آخرین مرتبه ای که دو تیم آلمانی در مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند، سال 2013 بود. اتفاقی که برای فوتبال آلمان هنوز هم جالب است.

لو افزود: سال گذشته نیز  دیدیم که لیورپول با هدایت یورگن کلوپ آلمانی فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد. امسال نیز یک مربی آلمانی دیگر فاتح این جام می شود. به نظرم از این اتفاق می توان خوشحال شد. 

مربی که آلمان ها را فاتح جام جهانی 2014 برزیل کرد، در مورد حضور توماس توخل آلمانی روی نیمکت پاری سن ژرمن نیز عنوان کرد: با توجه به توخل و فلیک، در پایان فینال، یک مربی آلمانی برنده جام می شند. این هم نکته خوشحال کننده است. توخل از نظر تاکتیکی، در کارش تنوع زیادی دارد و با سن ژرمن فوتبال بسیار جذابی ارائه کرده است.

«یوگی» در مورد بخت موفقیت دومربی آلمانی در مصاف فرداشب گفت: هر یک به نظر من 50 درصد شانس دارند. موفقیت آنها در این مصاف به هرچه بیشتر نشان دادن آنچه را که قابلیتش را دارند، بستگی دارد. اگر هر دو تیم از پتانسیل تهاجمی خود و نیز توانمندی های تاکتیکی خویش بهتر و کامل تر استفاده کنند، شانس موفقیت خویش را در بازی نهایی افزایش خواهند داد. 

سرمربی 59 ساله در این مورد که در بایرن و سن ژرمن بازیکنان سرنوشت سازی حضور دارند که می توانند نتیجه بازی را به سود تیم خود تغییردهند، نیز چنین اظهارداشت:

هر دو تیم از بازیکنانی برخوردار هستند که می توانند با استفاده از کلاس تکنیکی برتر خود، نتیجه را عوض کرده و تفاوت ایجاد کنند. این دو تیم در تمام خطوط خود صاحب چنین نفراتی هستند که همین ویژگی به زعم من، باعث می شود تا دست مربی برای ایجاد تغییرات تاکتیکی بازباشد.

او همچنین در مورد برنامه اش برای 2 بازی ملی در پیش نیز عنوان کرد: صبر می کنیم تا آخرین مرحله لیگ قهرمانان اروپا انجام شود. بعد بازیکنان مورد نظر را روز سه شنبه اعلام خواهیم کرد. شرایط تیم ها به خصوص 2 تیمی که در مراحل پایانی لیگ قهرمانان حضور داشته اند، را مورد توجه قرار می دهیم و بعد وارد فاز آماده سازی در ماه سپتامبر خواهیم شد. بر این اساس به ملی پوشان بایرن حتما استراحت می دهیم.

لو ادامه داد:  با توجه به مسابقات ملت های  اروپا در تابستان آینده ، برای من بسیار مهم است که بازیکنان فصل جدید را با استراحت و بازسازی خوبی  از نظر جسمی و روحی ، فصل جدید خود را با باشگاه خود آغاز کنند. این بازیکنان اکنون باید چند روز به بازیابی و استراحت بپردازند. 

انتهای پیام/ا

 

نظر شما