شناسهٔ خبر: 42151299 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار مومنی: پزشکان، احیاکنندگان جان بدون چشمداشتی

تهران- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پیامی، با تاکید بر اینکه پزشکان با خداوند پیمان بسته و قسم یاد کرده اند که نخستین وظیفه‌اشان حفظ سلامت و تندرستی بیماران و دستگیری از دردمندان باشد، گفت: در این راه منافع مادی، لحظه‌ای آنان را از توجه نسبت به بیماران دور نگه نمی‌دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار اسکندر مومنی در این پیام ضمن تبریک روز پزشک به سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جامعه پزشکان کشور، یادآور شد: یکم شهریور ماه، زادروز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، فرصتی مغتنم برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه والای جامعه پرتلاش و توانمند پزشکی کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنان که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه از دیدگاه اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ارزش والای پزشک و فعالیت حرفه‌ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تا آنجا که احیای جانی برابر با حیات همه جان‌ها قلمداد شده است.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخشی از این پیام خطاب به وزیر بهداشت نوشت: جنابعالی و همکارانتان در جامعه پزشکی، با خداوند پیمان بستید و قسم یاد کردید که نخستین وظیفه‌تان حفظ سلامت و تندرستی بیماران و دستگیری از دردمندان باشد، طوری که منافع مادی، نتواند لحظه ای شما را از توجه نسبت به بیماران دور نگه دارد.
وی ادامه داد: لذا دست جنابعالی و تک تک پزشکان و پرستاران هموطن را به گرمی می‌فشاریم و یاد و خاطره سپیدپوشانی را که برای سلامت مردم به ویژه در شرایط اپیدمی کرونا، اکنون در بین ما نیستند، گرامی می‌داریم.
سردار مومنی، ضمن تسلیت ایام عزاداری و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و ایثار به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، خاطرنشان کرد: روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت به ویژه در هنگام ابتلای ایرانیان عزیز به ویروس مهلک کرونا، مجاهدانه برای کاهش آلام و التیام و درمان هموطنان عزیزمان تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت می‌گویم و برای همگی از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و توفیق خواستارم و به قداست جامه پاکتان سپیدترین زندگی را برایتان آرزومندم.

پیام تبریک مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز پزشک
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در پیامی یکم شهریور، روز پزشک را به تمامی پزشکان کشور به ویژه پزشکان مراکز درمانی این سازمان تبریک گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در متن پیام تبریک دکتر مصطفی سالاری آمده است: یکم شهریور ماه با نام ابوعلی سینا دانشمند بزرگ ایرانی عجین و همزمان با زادروز او به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است.

وی در این پیام افزود: نقش بی بدیل پزشکان در تامین سلامت اجتماعی غیر قابل انکار بوده و دفاع آنان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا به همگان ثابت کرد که از دست دادن هر یک از این عزیزان چه خسارت جبران ناپذیری به جامعه محسوب می شود. پزشکان زحمتکش شبانه روز در تلاشند تا رنج و تلخی بیماری ها را به شیرینی بهبودی بدل کرده و سلامت دردمندان را به آنان برگردانند و از این نظر عملشان عملی مقدس است.

سالاری ضمن ادای احترام به همه پزشکان کشور خصوصا پزشکان زحمتکش سازمان تامین اجتماعی این روز را به همه عزیزان صبور در جبهه سلامت کشور تبریک عرض نمود و برای آنان موفقیت روزافزون آرزو کرد.

پیام تبریک محمدعلی همتی، عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز پزشک

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در متن پیام تبریک دکتر همتی آمده است: همانا زندگی بخشیدن و علاج درد دردمندان موهبتی است که خداوند آن را شایسته انبیا می داند. معجزه ای که اکنون با تکیه بر قدرت لایتناهی پروردگار و استعانت از دانش و تجربه در دستان اطبا قرار گرفته تا با بهره گیری از این سعادت درد و الم را از تن بیماران زدوده و سلامت و زندگی دوباره را به آن ها بازگردانند. پزشکان افرادی امین و نیکو خصالند که به پشتوانه توانایی و دانایی و در کنار سایر اعضای تیم توانمند بهداشت و درمان، طلایه داران تامین سلامت جامعه بشریتند.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این پیام افزود: مایه بسی افتخار است که زادروز یگانه دانشمند فرزانه تمام دوران، ابن سینا، بزرگ طبیب برجسته نامدار ایرانی و شهره جهانی که نام ایران و ایرانی را بر قله های رفیع علوم پزشکی جهان بلند آوازه ساخته، به عنوان روز پزشک نامگذاری شده است. لیکن همانقدر که این نامگذاری مایه فخر و مباهات است، مسئولیت پزشکان ایرانی که موظف به حفظ و حراست این نام مقدس هستند را نیز سنگین تر می نماید. هرچند که این جامعه در تمامی زمان و ادوار نقش خود را به بهترین نحو ایفا و شایستگی خود را به اثبات رساند. حضور فعال و بی چشمداشت پزشکان در هشت سال دفاع مقدس و در جبهه های حق علیه باطل، فعالیت های خودجوش و داوطلبانه در تمامی بحران ها و حوادث غیرمترقبه در سنوات گذشته با وجود تمام مشکلات و کاستی ها، همواره در یاد و خاطر هموطنانمان نقش بسته و امروز نیز با حضور شبانه روزی و خستگی ناپذیر در مبارزه با بیماری نوپدید کوید ۱۹ و دفاع از سلامت جامعه با استفاده از توان، دانش و تجربه، حجت را بر همگان تمام کرده اند. پزشکانی که ماه هاست به دور از خانواده و عزیزان و دوشادوش سایر فعالان حوزه سلامت، تمام داشته های خود را در طبق اخلاص نهاده و از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند و همانطور که می دانیم تعدادی از این عزیزان که برخی نیز همکاران بخش درمان سازمان تامین اجتماعی بوده اند، جان خود را در راه دفاع از بیماران خالصانه تقدیم نموده و بی شک خدمات و ایثارگری آن ها برای همیشه در یاد و خاطره میهن اسلامیمان به ویژه خانواده بزرگ سازمان جاویدان خواهد ماند.
وی در ادامه این پیام یادآور شد: محرم همواره یادآور رشادت مردان نام آوری ایست که با ایثار و ازخودگذشتگی خود درسی بزرگ برای همگان بودند و حال تقارن حلول این ماه های گرامی با زادروز شیخ الرئیس ابو علی سینا و روز پزشک، آن هم در سالی که بحران کرونا تمامی دنیا را در برگرفته است، تاکیدی بر ضرورت تاسی همزمان از سالار شهیدان و یارانش در رشادت و از خودگذشتگی و ابن سینا در دانش و خرد می باشد.
وی در این پیام افزود: اینجانب فرا رسیدن یکم شهریور ماه، زادروز شیخ الرئیس ابو علی سینا و روز پزشک را به تمامی پزشکانی که در عرصه نظام سلامت تلاش می کنند به ویژه پزشکان خدوم سازمان تامین اجتماعی تبریک عرض نموده و بر خود می بالم که خداوند افتخار بزرگ خدمت در کسوت پزشکی را به اینجانب عرضه داشته و از درگاه حضرت احدیت برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیق خدمت بیشتر به بیمه شدگان و بازنشستگان محترم سازمان مسئلت می نمایم. امید است با یاری خداوند و استعانت از نام پر برکت سیدشهیدان و یاران وفادارشان، پایدار و پرتوان بوده و هیچ گاه از پژوهش، علم اندوزی و امانتداری دست نکشید. همانگونه که امام صادق(ع) می فرماید: مردم هر شهری به سه چیز نیازمندند که در امور دنیا و آخرت خود به آنها رجوع کنند و چنانچه آن سه را نداشته باشند گرفتار جهل و نابسامانی می شوند: دین شناس دانای پرهیزکار، حاکم نیکوکاری که مردم از او اطاعت کنند و پزشک بصیر مورد اعتماد.
 
 

نظر شما