شناسهٔ خبر: 4214711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم تحویل سال و سفره هفت سین فاطمی در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان برپا می شود

خرم آباد-ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان گفت :مراسم تحویل سال و سفره هفت سین فاطمی دربقاع متبرکه شاخص استان لرستان برپا می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مرتضی خاکباز،در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:: هرساله این برنامه با حضور مردم و مسافران در لحظه تحویل سال در داخل بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی برگزاری مراسم تحویل سال در داخل بقاع متبرکه را از برنامه های شاخص خواند و اظهار داشت:با توجه به تقارن ایام فاطمه و نوروز باستانی، امسال تلاش می شود در بقاع متبرکه شاخص استان سفره هفت سین فاطمی برپا شود.

خاکباز تصریح کرد: این اقدام موجب ایجاد فضای معنوی خاصی در آن لحظات بین مردم حاضر در بقاع متبرکه می شود.

حجت الاسلام خاکباز، افزود: در این سفره هفت سین هفت نام مبارک حضرت زهرا (س) که با سین آغاز می شود در قالب نقش و نگارهای زیبا چیده می شود و در معرض دید قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه 46 بقعه متبرکه شاخص استان لرستان امسال میزبان برنامه های نوروزی و فاطمی هستند، اظهار داشت: در ایام نوروز تلاش می کنیم خدمات رفاهی خوبی به مسافران و زائران ارائه دهیم.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه لرستان، اظهار داشت: هرساله ایام نوروز، در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه در قالب برپایی غرفه های دینی، قرآنی و فرهنگی اجرایی می شود.

وی با بیان این که طرح سوگواره یاس نبوی نیز از دیگر برنامه های قابل اجرا در امام زادگان شاخص استان است، افزود: این طرح نیز از دو فروردین تا شش فروردین در امام زادگان لرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز، بیان کرد: نظافت ظاهری و درونی بقعه و آماده سازی و نظافت سرویس های بهداشتی و خدمات زائرسرا با حداقل قیمت به مسافران از دیگر اقدام ها است.

7267/6001

نظر شما