شناسهٔ خبر: 42122878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بیانیه مشترک الکاظمی و ترامپ منتشر شد

تسنیم

نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه بیانیه مشترکی را درباره مذاکرات بین دو کشور و گفت‌وگوی راهبردی بین آنها منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از سایت بغداد الیوم، دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد: شراکت راهبردی بین عراق و آمریکا مبتنی بر تمایل مشترک برای تحقق امنیت و شکوفایی است.

این بیانیه افزود: باهم، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و نیروهای امنیتی عراق توانستند داعش و خلافت آن را منهدم کنند و ما به هماهنگی به منظور اطمینان یافتن از اینکه داعش تهدیدی برای عراق یا هر کشور دیگری نخواهد بود، ادامه می دهیم.

بیشتر بخوانید:

آمریکایی‌ها خارج نشوند، از حملات ما در امان نخواهند بود

نخست‌وزیر عراق: به دنبال تقویت روابط با آمریکا هستیم

ترامپ در دیدار با الکاظمی از علت حضور در عراق گفت

این بیانیه تاکید کرد: ما بار دیگر بر تعهد طولانی مدت خود برای هماهنگی امنیتی دوجانبه به منظور ساختن توانمندیهای ارتش عراق و مقابله با تهدیدات علیه منافع مشترک خودمان تاکید می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همکاری امنیتی سنگ بنای توسعه تلاش های همکاری در زمینه‌های اقتصادی و انسانی و سیاسی و فرهنگی را پی ریزی می‌کند.

این بیانیه تصریح کرد: شیوع کرونا، بر اهمیت همکاری مشترک برای ساختن عراقی شکوفا و باثبات تاکید می‌کند تا اینکه عراق بتواند فرصت‌های شغلی و خدمات رسانی به ملت این کشور را تامین و به عنوان یک نیروی تقویت کننده ثبات در خاورمیانه عمل کند.

نظر شما