شناسهٔ خبر: 42105742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اظهارنامه‌های مبتنی بر ابراز صادقانه و واقعیت، بدون رسیدگی پذیرفته می‌شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مودیانی که اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت مقررات، صادقانه و مبتنی بر واقعیت، تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند، اظهارنامه آنان بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

میر حیدر رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به حذف شیوه تشخیص علی‌الراس از سال جاری اظهار کرد: مبنای تشخیص مالیات برای عملکرد سال 1398 مودیان مالیاتی، اظهارنامه ارائه شده با رعایت مقررات از سوی مودی است.

 مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بنابراین از عملکرد سال 1398 به بعد، در صورتی که مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند، اظهارنامه آنان بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

رضوی با تاکید بر اجرای مفاد ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی 31 تیرماه 1394، اضافه کرد: البته پذیرش اظهارنامه مودیان مشروط بر ارائه به موقع اظهارنامه‌های مالیاتی بوده و اظهارنامه ارائه شده توسط مودیان با بانک‌های اطلاعاتی مالیاتی که در اجرای مقررات مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ایجاد شده و همچنین شاخص‌های ریسک مطابقت داده خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان  تصریح کرد: در صورتی که اشخاص یاد شده در مهلت قانونی و مطابق مقررات از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، این سازمان نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات اقتصادی به دست آمده اقدام می‌کند.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما