شناسهٔ خبر: 68980217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در نیمه نخست سال جاری تحقق یافت

جلوگیری از هدر رفت ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون

اهواز – ایرنا – مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: با بهره‌گیری از دستگاه‌های فرآورش سیار نفت(MOT)  و تفکیک گر سیار نفت(MOS)، موفق شدیم در نیمه نخست سال جاری ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را استحصال و به مدار تولید بازگردانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا قباد ناصری روز پنجشنبه در حاشیه نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت شرکت نفت و گاز مارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اجرای اصلاحیه‌های فرایندی (افزایش ظرفیت انتقال و فرآورش نفت نمکی) نیز از کاهش تولید به میزان ۳۵ هزار بشکه در روز و گاز سوزی به میزان ۱۰ میلیون فوت مکعب در روز جلوگیری شده است،

وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون توانست در نیمه نخست سال جاری به صددرصد تعهدات خود به شرکت ملی نفت ایران عمل کند.

تحقق بیش از ۱۶۴ درصدی تولید

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بیان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه ایده‌های ابتکاری از سوی کارکنان شرکت، افزون بر تولید فراتر از برنامه، دستاوردی بزرگ را در بخش عملیات ترمیمی روی چاه‌ها داشتیم و تحقق بیش از ۱۶۴ درصدی تولید را به ثبت رساندیم.

وی تلاش‌های بی وقفه، تسهیم دانش فنی و ارائه ابتکارهای فنی و عملیاتی را از دلایل اصلی تحقق این دستاوردها برشمرد.

براساس این گزارش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در خوزستان عهده دار تولید از مخازن مارون آسماری، بنگستان، شادگان آسماری بنگستان و کوپال آسماری بنگستان است.

۲۸ کارخانه بهره‌برداری، نمک‌زدایی، ایستگاه‌های تقویت فشار تزریق گاز در مناطق عملیاتی این شرکت شامل شهرستان‌های رامشیر، رامهرمز و اهواز فعالیت دارند.

روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام در این شرکت تولید می‌شود، علاوه بر این روزانه ۵۸۵ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در حوزه عملیاتی این شرکت جداسازی می‌شود.

نظر شما