شناسهٔ خبر: 42079867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هفته سی ام لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

پیکان- سپاهان/ ۳ امتیاز تا تمدید حضور در آسیا

تیم فوتبال سپاهان در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مهمان پیکان تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال، فردا از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه تیم‌های پیکان و سپاهان در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته سی ام لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های پیکان و سپاهان

پنجشنبه، ۳۰ مردادماه، ساعت ۲۰:۴۵

ورزشگاه: شهدای شهر قدس

داور: کوپال ناظمی

آخرین رویارویی: سپاهان ۲- پیکان صفر

پخش زنده: شبکه اصفهان (احتمالی)

پیکان و استرس سقوط در شرایط خاص

هفته‌های پایانی لیگ در پایین جدول با حساسیت خاصی دنبال شد. در نهایت اما با نتایجی که بدست آمد پیکان در پایان هفته ماقبل پایانی با منطقه سقوط اختلاف یک امتیازی پیدا کرد و دو تیم ماشین سازی و پارس جنوبی را پایین‌تر از خود در جدول می‌بیند. پیکان با ۲۸ امتیاز در رده سیزدهم حضور دارد و پایین‌تر از این تیم ماشین سازی با ۲۸ امتیاز و پارس جنوبی با ۲۷ امتیاز حضور دارند. با این حال شانس برد پارس جنوبی در خانه نفت مسجد سلیمان در هفته پایانی کم است و احتمال اینکه تیم دوم سقوط کننده در هفته پایانی پارس جنوبی باشد بالاست.

پیکان در حالی به مصاف سپاهان می‌رود که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی نمایش خوبی برابر استقلال داشت و حتی در دقایقی از بازی از استقلال پیش بود اما آن بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید، تساوی که خودش را در جدول با فاصله یک امتیازی از منطقه سقوط نشان داد.

پیکان در این فصل با حسین فرکی آغاز کرد و بعد از کسب نتایج ضعیف این عبدالله ویسی بود که سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت تا جمع سپاهانی‌های سابق در پیکان جمع شود، در پیکان بازیکنانی مثل جلال علیمحمدی، امیرحسین کریمی و مهدی امینی سابقه حضور در سپاهان را دارند. دوران ویسی در پیکان با نتایج ضعیفی آغاز شد اما رفته رفته نتایج این تیم بهتر شد تا اینکه از منطقه سقوط فرار کرد و تیم‌های دیگر جای این تیم را در منطقه سقوط گرفتند.

تیم فوتبال پیکان در هفته پایانی فراز امامعلی، مهاجم گلزنش را به دلیل محرومیت (۴ اخطاره) در اختیار ندارد و از این لحاظ بدشانسی بزرگی آورده است.

سپاهان و ۳ امتیازی که طعم آسیایی شدن دارد

تیم فوتبال سپاهان هفته گذشته با برد ارزشمند برابر شهرخودرو امیدهای خود را برای کسب سهمیه غیرمستقیم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ زنده نگه داشت. زردپوشان اصفهانی با برد هفته گذشته ۴۸ امتیازی شدند و به رتبه چهارم جدول رسیدند تا در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها شانس کسب سهمیه داشته باشند البته کسب سهمیه برای سپاهان وابستگی زیادی به پیروزی در هفته پایانی دارد.

شرایط در جدول اینگونه است که بالاتر از سپاهان، استقلال و تراکتور با ۵۰ امتیاز حضور دارند و یک رتبه پایین‌تر از سپاهان فولاد با ۴۸ امتیاز است. در هفته آخر اما با توجه به بازی رو در روی فولاد و تراکتور، سپاهان شانس بالایی دارد تا در صورت پیروزی برابر پیکان یک یا حتی دو رتبه در جدول رده بندی بالا بیاید و سهمیه آسیایی را برای خود قطعی کند.

سپاهان هفته گذشته در اولین بازی خود پس از استعفای قلعه نویی، با میگوئل تکسیرا به عنوان سرمربی روی نیمکت برد ارزشمندی کسب کرد و دومین ۳ امتیاز برای تکسیرا یک کارنامه خوب از او در اصفهان بر جای می‌گذارد.

تیم فوتبال سپاهان در حالی در آخرین دیدار فصل به مصاف پیکان می‌رود که تنها محرومش میگوئل تکسیرا، سرمربی‌اش و از جمع بازیکنان نیز به غیر از مصدومان همیشگی مثل پورقاز و گولسیانی، مصدوم شاخص دیگری در لیست سپاهان حضور ندارد.

ترکیب احتمالی پیکان:

آرام هاراپتیان، مهران موسوی، حجت حق وردی، محمد ابراهیمی، محمد ستاری، آرش قادری، سعید واسعی، امیرحسین کریمی، جلال علی محمدی، علیرضا کوشکی و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمدرضا مهدی‌زاده، علی مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، سروش رفیعی، امید نورافکن، محمدرضا حسینی، محمد محبی و کی‌روش استنلی

نظر شما