شناسهٔ خبر: 42059454 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

توصیه‌هایی برای کنکوری‌ها

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری، تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا، والدین از تجمع مقابل حوزه‌های امتحانی خودداری کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای ابراهیم خدایی در نشست هماهنگی کنکور، افزود: با توجه به ارتباط مستقیم تجمع و شیوه بیماری، به والدین توصیه می‌کنیم فرزندان خود را دو الی سه خیابان قبل از حوزه آزمون پیاده کنند و از حضور در محل آزمون پرهیز کنند و حداکثر یک نفر داوطلب را تا حوزه امتحانی همراهی و سپس محل را ترک کند.

وی خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از تجمع مقابل حوزه‌های آزمون تدابیری اتخاذ و نیرو‌هایی برای جلوگیری از تجمع در بیرون حوزه‌های آزمون در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اگر در برخی از حوزه‌های امتحانی فضای مناسب در بیرون حوزه برای توقف خودرو والدین وجود داشته باشد تلاش می‌کنیم این امکان فراهم شود.

دکتر خدایی افزود: گفت: همه چیز برای برگزاری آزمون سراسری با رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت و تاکیدات ستاد ملی مدیریت کرونا در سراسر کشور آماده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت هم خاطرنشان کرد: سلامت داوطلبان اولویت اول همه عزیزان، ارکان دولت و مجلس است.

آقای دکتر علیرضا رئیسی گفت: ما شیوه نامه‌های سختگیرانه‌ای به سراسر کشور ابلاغ کردیم و سازمان سنجش بسیار خوب همکاری کرده است و نوید این موضوع را خواهیم داد که آزمونی سالم از نظر سلامت جسمی، روحی و روانی با کمک روسای دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در شیوه نامه‌های سختگیرانه‌ای که ابلاغ شده، فاصله داوطلبان از ۱.۲ به ۱.۸ متر رسیده است، سالن‌ها باید تهویه مناسب داشته باشند و ۷ هزار نفر کارشناس بهداشت محیط حرفه‌ای در محل آزمون حضور دارند و قبل، حین و پس از برگزاری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: کنکور در چهار روز برگزار و هر سالن بعد از برگزاری گندزدایی و ضدعفونی می‌شود، داشتن ماسک برای داوطلبان الزامی است و داوطلبان کنکوری باید در سایت Salamt.gov.ir ثبت نام و خوداظهاری کنند، در این سامانه خود ارزیابی چهار سوال ساده درباره غربالگری و وضعیت داوطلبان پرسیده و اطلاعات ثبت می‌شود و برنامه داریم افراد دارای علامت را شناسایی کنیم و مکان جدایی برای آزمون این داوطلبان در نظر بگیریم.

آقای رییسی گفت: در ۳۹۲ شهرستانی که آزمون برگزار می‌شود، این امکان را فراهم کرده ایم که اگر داوطلب علامت دار یا بیمار باشد، در بیمارستان‌ها آزمون بدهد و هیچ مشکلی برای برگزاری کنکور برای این داوطلبان نداریم.

آزمون هنر در صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه، ۳۱ مرداد و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه اول شهریور در ۳۹۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.
 
<div id="video-display-embed-code_307798" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/799556/307798?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما