شناسهٔ خبر: 4205252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف در سوئیس:

«تا زمانی که لازم باشد، در لوزان می مانیم»

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، مذاکرات اخیر هسته ای را «سخت و در مراحل نهایی» ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که لازم باشد، در لوزان می مانیم. یک منبع مذاکره کننده:«اگر به مرحله‌ ای برسیم که بتوانیم به مرحله نگارش متن برسیم، به مذاکرات ادامه می‌ دهیم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز پس از مذاکره ششم خود با جان کری، همتای آمریکایی خود در شهر لوزان سوئیس به خبرنگاران گفت: در حال حاضر خود را در مرحله پایانی مذاکرات می بیبنیم که این مرحله نیز به گفتگوهای بسیار فشرده نیاز دارد.

ظریف افزود: ما در حال حرکت هستیم، اما مذاکرات به شدت پیچیده است و به گفتگو های فشرده نیاز دارد و این کاری است که در حال اجرای آن هستیم. از دید من این نشانه خیلی خوبی است که در این مرحله از مذاکرات هستیم و به این معناست که داریم به جایی می رسیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: خیلی خوب پیش می رویم، اما هنوز کارهای بسیاری برای اجرا داریم. هنوز تا جایی که بگوییم به فهم مشترک رسیده ایم فاصله داریم و کار فراوانی پیش رویمان است.

وی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمان به مذاکرات لوزان ادامه می دهید، گفت: تا زمانی که لازم باشد می مانیم.

برخی منابع از احتمال ادامه مذاکرات تا روز یکشنبه در لوزان سوئیس خبر می‌ دهند.

 

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده نیز گفت: اگر به مرحله‌ ای برسیم که بتوانیم به مرحله نگارش متن برسیم، به مذاکرات ادامه می‌ دهیم.

 

منبع: ایرنا

نظر شما