شناسهٔ خبر: 42032900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

دومین دوره توانمندسازی استادان و اعضای هیئت علمی علوم انسانی/۲

برگزاری دوره‌های آموزشی دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد/ واکاوی جهش تولید در اقتصاد مقاومتی

دوره آموزشی دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ۲ دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر - به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم اجتماعی مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به مدیریت «علی جعفری راد» در نظر دارد در راستای دومین طرح توامندسازی استادان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، دوره‌های آموزشی خود را به صورت مجازی و در قالب ۲ دوره برگزار کند.

این دوره‌های آموزشی شامل موارد زیر می‌شود:

*دوره واکاوی جهش تولید در اقتصاد مقاومتی

مخاطبان این دوره آموزشی اعضای هیئت علمی گروهای اقتصاد و مدیریت خواهند بود که هدف آن، آشنایی استادان با مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی و راهبردهای جهش تولید است.
رئوس مطالب و سرفصل‌های این دوره نیز شامل پیشینه و تجربیات اقتصاد مقاومتی از نظر تمدنی، ملی و جهانی، سیاست تحریم اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن، مبانی و مفاهیم جهش تولید، تبیین مفهوم، الزامات و راهبرد های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و تحلیل منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی می شود.
این دوره آموزشی با تدریس حجت الله عبدالملکی از تاریخ اول شهریورماه به مدت ۳ جلسه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار خواهد شد.


*دوره تحلیل تطبیقی اندیشه های اقتصادی متفکرین مسلمان و غربی

مخاطبان این دوره آموزشی اعضای هیئت علمی گروه های اقتصادی خواهند بود که هدف اصلی آن، آشنایی استادان با اقتصاد اسلامی است.
رئوس و سرفصل‌های مطالعاتی این دوره نیز شامل بررسی اندیشه های اقتصادی(فارابی، ابن مسکویه، غزالی، شیخ طوسی، خواجه نصیرالدین طوسی، علامه حلی، ابن خلدون، ابن رشد،) و مقایسۀ آن با اندیشه های اقتصادی در غرب(اسمیت، ریکاردو، میل، مالتوس، مارکس و...) در موضوعات تقسیم کار و تخصص، رشد و توسعه، بخش عمومی و مالیۀ دولت، قیمت و بازار می شود.
این دوره از ۱۵ شهریورماه به مدت ۳ جلسه با تدریس جلیل توتونچی از ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما