شناسهٔ خبر: 42032394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رقابت ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب آزمون سراسری در هرمزگان

لیدا رضایی

نماینده تام الاختیار دانشگاه هرمزگان در برگزاری آزمون سراسری از رقابت ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب آزمون سراسری خبرداد.

صاحب‌خبر -

محمد رضا سمتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد بزرگترین آزمون علمی کشور آغاز می شود، افزود: از این شمار ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس میانگین کشور مجموع داوطلبان رشته تجربی برابر با چهار گروه آموزشی است، تصریح کرد: آزمون امسال در ۱۳ شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نماینده دانشگاه هرمزگان در سازمان سنجش عنوان کرد: فاصله ۱۸۰ سانتی متری داوطلبان از چهار طرف، توزیع بسته بهداشتی (ماسک و دستکش و پد الکلی) بین شرکت کنندگان و حضور کارشناسان بهداشتی در محل آزمون از شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری است.

سمتی با اشاره به اینکه کارت آزمون سراسری از سه شنبه ۲۸ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش قابل پرینت است، اضافه کرد: داوطلبان در صورت وجود نقش در مشخصات کارت شرکت در آزمون می‌توانند به باجه‌های رفع نقص در سراسر استان مراجعه کنند.

نماینده دانشگاه هرمزگان در سازمان سنجش تصریح کرد: باجه رفع نقص بندرعباس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مجتمع بصیرت بندرعباس در آزاد شهر و در شهرستان‌ها در اداره آموزش و پرورش مستقر است.

سمتی با بیان اینکه اطلاعات دقیق باجه‌های رفع نقص به همراه ادرس مکان وزمان پاسخگویی در سایت سازمان سنجش ذکر شده است، اظهار کرد: هنوز شمار افراد کرونایی به استان اعلام نشده است و در صورت وجود فرد کرونایی آزمون ویژه این افراد در مراکز بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمون سراسری ورود به دانشگاه های عالی  امسال از چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه تا شنبه یکم شهریور به مدت چهار روز در ۵ گروه آموزشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما