شناسهٔ خبر: 42027384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رقابت بیش از 27 هزار هرمزگانی در آزمون سراسری

موج نیوز

نماینده تام الاختیار دانشگاه هرمزگان گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از استان هرمزگان از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در بزرگترین آزمون علمی کشور رقابت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا سمتی نماینده تام الاختیار دانشگاه هرمزگان در برگزاری آزمون سراسری گفت: از این شمار 63 درصد خانم و 37 درصد مرد هستند.
محمد رضا سمتی افزود:بر اساس میانگین کشور مجموع داوطلبان رشته تجربی برابر با چهار گروه آموزشی است.
وی گفت: آزمون امسال در ۱۳ شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
نماینده دانشگاه هرمزگان در سازمان سنجش افزود: فاصله ۱۸۰ سانتی متری داوطلبان از چهار طرف، توزیع بسته بهداشتی (ماسک و دستکش و پد الکلی) بین شرکت کنندگان و حضور کارشناسان بهداشتی در محل آزمون از شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری است.

سمتی گفت: کارت آزمون سراسری از سه شنبه ۲۸ مرداد از طریق سایت سازمان سنجش قابل پرینت است.
وی گفت: داوطلبان در صورت وجود نقش در مشخصات کارت شرکت در آزمون می‌توانند به باجه‌های رفع نقص در سراسر استان مراجعه کنند.
نماینده دانشگاه هرمزگان در سازمان سنجش افزود: باجه رفع نقص بندرعباس در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در مجتمع بصیرت بندرعباس در آزاد شهر و در شهرستان‌ها در اداره آموزش و پرورش مستقر است.
سمتی افزود: اطلاعات دقیق باجه‌های رفع نقص به همراه ادرس مکان وزمان پاسخگویی در سایت سازمان سنجش ذکر شده است.
وی گفت: هنوز شمار افراد کرونایی به استان اعلام نشده است و در صورت وجود فرد کرونایی آزمون ویژه این افراد در مراکز بهداشتی برگزار می‌شود.
آزمون سراسری ورود به دانشگاه های عالی  امسال از چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه تا شنبه ۱ شهریور به مدت چهار روز در ۵ گروه آموزشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

نظر شما