شناسهٔ خبر: 41984364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

رأی شورای امنیت نشان داد که حرف‌های دیپلماتیک ایران در سطح بین‌الملل خریدار دارد/ همه کشورها به شکست و انزوای آمریکا پی برده‌اند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به رأی نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: رأی شورای امنیت نشان داد که حرف‌های دیپلماتیک و حقوقی ما در عرصه بین‌المللی خریدار دارد و همه پی بردند که آمریکا هر روز بیش از پیش منزوی می‌شود.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره رأی نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت و شکست این کشور در ایجاد اجماع جهانی علیه کشورمان گفت: شکست قطعی آمریکا در استفاده ابزاری از شورای امنیت ملل متحد آنقدر واضح است که همه جهان امروز به تنها شدن این کشور و شکستش در عرصه بین‌المللی پی برده‌ و به آن اذعان دارند.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کاملاً واضح است که آمریکا نتوانسته دست برتر را در دیپلماسی ضدایرانی داشته باشد، عنوان کرد: مشاهده کردید کشورهای جهان با این قطعنامه و تلاش ایالات متحده همراهی نکردند و عملاً  اجماع‌سازی جهانی ترامپ شکست خورد. 

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته تلاش کرد تا اقناع‌سازی در عرصه بین‌المللی را به عنوان یک راهبرد پیش ببرد و اکنون موفقیت کشورمان و همراه نمودن کشورها با حقانیتش بر همگان واضح شده است.

مقتدایی خاطر نشان کرد: اگرچه سازمان‌های بین‌المللی تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا هستند اما واقعیت این است که حرف‌های دیپلماتیک و حقوقی ما در عرصه بین‌المللی خریدار دارد و شکست آمریکا در این عرصه نشان داد که این کشور هر روز بیش از پیش منزوی می‌شود.

نماینده اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس پس از قطعنامه دیشب اعلام کردند با اراده در برجام هستند و همچنان راهبرد مذاکره را پیش می‌برند، این گفته چگونه می‌تواند به رفع تحریم‌ها کمک کند، بیان کرد: حل مشکلات تحریمی ایران ابعاد مختلفی دارد؛ بعد حقوق بین‌المللی آن یک موضوع است و بعد داخلی آن یک موضوع دیگر. 

وی ادامه داد: ما در سطح داخلی اگر موفق شویم مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، اتکاء به درون و نگاه به آسیا را به عنوان یک مرکزیت مراودات تجاری مورد توجه بیشتر قرار دهیم، عملاً حد بالایی از تحریم‌ها را شکست داده‌ایم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای سیاست خارجی که در اختیار دارد و با استفاده از توانمندی‌های بین‌المللی و اتحاد با کشورهای همسو برای مقابله با تحریم‌ها می‌تواند حد بالاتری از توفیق در مقابله با تحریم‌ها را در هفته‌ها و ماه‌های آینده ایجاد کند.

نظر شما