شناسهٔ خبر: 41966295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

دونالد ترامپ طی توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت که نخست وزیر اسرائیل و ولی عهد ابوظبی بر سر عادی سازی کامل روابط توافق کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی گفت در یک تماس تلفنی با ترامپ و نتانیاهو بر سر یک نقشه راه برای همکاری مشترک برای برقراری روابط دوجانبه توافق شد.

 

سفیر امارات در آمریکا نیز در این باره گفت که توافق امارات و اسرائیل باعث حفظ راه حل دو دولت خواهد شد.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز درباره این توافقنامه گفت: این یک روز تاریخی است.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تعویق اجرای نقشه الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری رود اردن به این رژیم در مقابل عادی سازی روابط با امارات خبر دادند.

 

شبکه تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل آویو با تعویق طرح الحاق در مقابل عادی سازی روابط با ابوظبی موافقت کرده است.

 

جزئیات توافق رژیم صهیونیستی و امارات

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات پس از اعلام توافق بر سر عادی سازی کامل روابط ابوظبی و تل آویو، با صدور بیانیهای مشترک جزئیات مربوط به توافق عادی سازی کامل روابط ابوظبی و تل آویو را منتشر کردند.

 

در این بیانیه مشترک آمده است: اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در «چشم‌انداز صلح» رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

 

در ادامه بیانیه آمده است: هیأت‌های اسرائیل و امارات در هفته‌های آتی برای امضای توافقات دوجانبه مانند تأسیس سفارتخانه‌های دوجانبه و سایر حیطه‌های دارای منافع دوطرفه دیدار خواهند کرد.

 

سه طرف آمریکایی، اماراتی و صهیونیستی در بیانیه خود تاکید کردند که امارات و اسرائیل فوراً همکاری‌های خود در زمینه درمان ویروس کرونا و ساخت واکسن برای آن را آغاز خواهند کرد.

 

در ادامه بیانیه آمده است: عادی‌سازی روابط و دیپلماسی مسالمت‌آمیز دو مورد از پایدارترین و توانمندترین شریکان منطقه‌ای آمریکا را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد.

 

در این بیانیه مشترک تاکید شده که اسرائیل و امارات، در جهت آغاز یک برنامه راهبردی برای خاورمیانه و توسعه همکاری‌های دیپلماتیک، تجاری و امنیتی، به آمریکا ملحق خواهند شد.

 

تسنیم

نظر شما