شناسهٔ خبر: 41964574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه مشهد: نیروی انتظامی ضامن اجرای عزاداری محرم است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، نیروی انتظامی ضامن اجرای عزاداری محرم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان انتظامی استان خراسان رضوی افزود: بسیاری از مردمی که عزاداری محرم را در خانه هایشان برگزار می کردند امسال به خاطر این ویروس و شرایط اجرای پروتکل‌های بهداشتی نمی توانند مراسم هر ساله خود را برگزار کنند.

وی افزود: اگر یک آرامش و اطمینانی از ناحیه نیروی انتظامی به مردم داده شود مردم می‌توانند با آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراسم عزاداری محرم بپردازند همانگونه که جشن عید غدیر با وجود تمام محدودیت‌ها بسیار با شکوه برگزار شد و همه‌ مردم شهر در خیابان ها و فضاهای باز، نظاره گر جشن و شادی عید غدیر بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری از مسوولان به نحوه برگزاری این عید کمک کردند و راهنمایی و رانندگی با بودن در کنار مردم به برگزاری کاروان های شادی بسیار کمک کردند.

علم الهدی تاکید کرد: شورای هیئات مذهبی با همکاری نیروی انتظامی کمک کنند تا مردم بدون نگرانی و دغدغه مراسم محرم را برگزار کنند.  

وی افزود: در خراسان رضوی تمام دستگاه‌ها با همراهی و هماهنگی هم به نظم استان کمک شایانی می کنند.

او ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی می‌توان در خیابان های اطراف حرم رضوی، امکان برگزاری مراسم عزاداری محرم با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را به وجود آورد و اگر نیروی انتظامی در اجرای این طرح ها پیشقدم باشد و به این شکل اطمینان مردم بسیار بالاتر می رود و انشاء الله تاسوعا و عاشورای امسال باشکوه تر برگزار می شود.

نظر شما