شناسهٔ خبر: 41944598 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهان خیره به لیسبون؛ در انتظار چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان

تهران- ایرنا- مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از امشب (چهارشنبه) در پرتغال آغاز می‌شود و چهار شب دیگر تکلیف تیم‌های صعود کننده به نیمه‌نهایی مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بعد از انجام چهار بازی باقی‌مانده دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی، از امشب (چهارشنبه) مرحله یک چهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا استارت می‌خورد. هر شب یک بازی برگزار می‌شود و شنبه شب، تکلیف چهار تیم صعود کننده به نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ مشخص خواهد شد.

همه بازی‌ها از این مرحله در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد. ۲ بازی در ورزشگاه خوزه آلوالاده که متعلق به باشگاه اسپورتینگ لیسبون است به انجام خواهد رسید و ۲ بازی نیز در ورزشگاه دالوژ که متعلق به باشگاه بنفیکا است برگزار می‌شود.

پاریسن‌ژرمن-آتالانتا:

اولین دیدار، امشب بین تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و آتالانتا به انجام می‌رسد. پاریس در حسرت قهرمانی در چمپیونزلیگ است و آتالانتا برای اولین بار به این مرحله راه پیدا کرده است. پاریسِ متمولِ توخل راهی جز برد ندارد اما آتالانتای جذابِ گاسپرینی حتی اگر شکست هم بخورد سربلند از میدان خارج می‌شود. نماینده فرانسه در مرحله قبل دورتموند را حذف کرد و تیم ایتالیایی از سد والنسیای اسپانیا گذشت. پاریس باید بدون حضور امباپه و وراتی پا به این مسابقه بگذارد و در سوی مقابل ایلیچیچ مهمترین غایب نراتزوری است. این ۲ تیم تا به حال در برابر هم قرار نگرفته‌اند.

اتلتیکومادرید-لایپزیش:

اتلتیکو بعد از سربلند بیرون آمدن از قرعه وحشتناک لیورپول، حالا به مصاف تیمی جاه‌طلب اما کم ستاره می‌رود. لایپزیشی که دیگر تیمو ورنر را هم در خط حمله خود ندارد. شاگردان دیگو سیمئونه که در لالیگا سوم شدند و در جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا به توفیقی دست پیدا نکردند حالا در پی این هستند تا با استفاده از هوش بالا در مسابقات حذفی و همچنین قرعه نسبتا خوبی که نصیبشان شده برای سومین بار شانس خود را جهت حضور در فینال امتحان کنند. البته که اِل‌چولو کار ساده‌ای مقابل تیم جذاب و یکدست یولین ناگلزمن نخواهد داشت. تقابل این ۲ تیم پنجشنبه شب خواهد بود و برنده آن با برنده بازی پاریس-آتالانتا پیکار می‌کند.

بارسلونا-بایرن‌مونیخ:

خیلی‌ها بر این باورند که ممکن است نتیجه عجیبی چون بازی فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ رقم بخورد که بارسا در ۲ بازی و در مجموع با نتیجه هفت بر صفر به بایرن باخت. برخی هم گمان می‌کنند همین که کسی روی بارسای ستین حساب باز نمی‌کند باعث می‌شود تا آنها در این مسابقه معادلات را بر هم بزنند. با این وجود بایرن شانس نخست صعود از این بازی است. جذاب‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی که جمعه شب در دالوژ به انجام خواهد رسید. بایرن با قدرت و با درخشش لواندوفسکی از سد چلسی گذشت و بارسا، ناپولی را از پیش رو برداشت. جدال بین هانسی فلیک و کیکه ستین که به نظر می‌رسد جذاب از آب درخواهد آمد. شما هم فکر می‌کنید که شانس باواریایی‌ها برای پیروزی در این میدان بیشتر است؟ یا مسی قرار است کار بزرگ دیگری را انجام دهد؟

منچسترسیتی-لیون:

یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین بازی‌های ممکن شاید همین دیدار باشد. درست که لیون با هدایت رودی گارسیا دست به کار بزرگی زد و یوونتوس را حذف کرد اما چه یوونتوسی؟ تیمِ ساری در هفته‌های آخر لیگ ایتالیا به همه باج می‌داد. سیتی اما تمام فکر و ذکرش لیگ قهرمانان است. آنها با قدرت و در کمال شایستگی از سد رئال مادرید گذشتند و حالا به نیمه‌نهایی می‌اندیشند. پپ برای کسب سومین جام قهرمانی در لیگ قهرمانان آرام و قرار ندارد. جامی که اگر به دست بیاید سیتیزن‌ها رسما وارد بازی بزرگان خواهند شد. البته که نباید فراموش کنیم در مسابقات تک بازی و حذفی هر شگفتی ممکن است به وقوع بپیوندد. مثلا حذف سیتی در مرحله یک چهارم به دست لیونِ فرانسه!

گفتنی است مرحله نیمه‌نهایی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و مسابقه فینال یکشنبه ۲ هفته بعد در ورزشگاه دالوژ برگزار می‌شود و تکلیف قهرمان این فصلِ چمپیونزلیگ نیز مشخص خواهد شد.

نظر شما