شناسهٔ خبر: 41921643 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بختیاری در نشست خبری مطرح کرد؛

افزايش 20 درصدي مستمري مددجويان کميته امداد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس کمیته امداد: طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر در کل کشور اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مرتضی بختیاری در نشست خبری گفت: مردم کار‌های بزرگی کرده اند و نسبت به سال 98 در کمک‌های مردمی 82 درصد افزایش یافته است. مردم در عید قربان 205میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که 192میلیارد تومان کمک غیر نقدی و 12 میلیارد و 200 میلیون تومان کمک نقدی بوده است.
بختیاری با اشاره به اجرای مرحله اول پویش ایران همدل، گفت: در این مرحله 53 هزار پایگاه بسیج 3.5 میلیون بسته غذایی 300 هزار تومانی را میان نیازمندان توزیع کردند، 700 هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد. همچنین بیش از یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی توزیع شد.
بختیاری با اشاره به اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر گفت: این ستاد‌ها در همه استان‌ها ایجاد شده است و مردم می‌توانند نذورات خود را برای کمک به نیازمندان تحویل دهند. این طرح برای تهیه غذای گرم با رعایت شیوه نامه هاست و در مواردی که نمی‌شود غذای گرم بدهیم بسته غذایی تدارک می‌بینیم.
بختیاری با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح پویش ایران همدل، تصریح کرد:این مرحله با عنوان «از همدیگر گره گشایی کنیم» از عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
وی درباره افزایش میزان مستمری مددجویان در سال جاری گفت: برای سال جاری دو افزایش داریم؛ یکی برای تبصره‌های بودجه و دیگری برای تبصره 14 که همان مبارزه با فقر و کاهش آن است؛ افزایش 20درصدی در میزان مستمری مددجویان داریم.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه 2میلیون و 200 هزار خانواده یعنی حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش این کمیته قرار دارند، گفت:در دوران شیوع کرونا به هر خانواده‌ای که فردی در آن در اثر کرونا فوت کرده باشد، 10میلیون تومان و به افرادی که مرگ آن‌ها بر اثر کرونا مشکوک بوده نیز 5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی از توزیع 50 هزار تبلت بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت:بیش از 250هزار دانش آموز نیازمند تبلت هستند که تهیه می‌کنیم؛ ضمن اینکه 375هزار دانش آموز و 80 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.
بختیاری از توزیع یک میلیون بسته آموزشی برای دانش آموزان نیازمند توسط ستاد اجرایی خبر داد و گفت پارسال 215هزار خانواده از پوشش کمیته خارج شدند و 365هزار خانواده تحت پوشش قرار گرفتند.

پرداخت 4710 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد شغل
رئیس کمیته امداد در نشست خبری از پرداخت 4710 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد شغل خبر داد و گفت: 175 هزار شغل ایجاد کردیم.
مرتضی بختیاری همچنین از پرداخت 2350میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 345هزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت:امسال 6هزار و 200میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کنیم.
وی از برنامه ریزی برای ایجاد 200هزاز شغل در سال‌جاری خبر داد و گفت:25هزار زوج جوان در پشت نوبت جهیزیه قرار دارند که با همکاری ستاد اجرایی و تفاهم نامه با سپاه و خیرین ساماندهی می‌شود.
بختیاری افزود: امسال 20هزار خانه در روستا‌ها و شهر‌های زیر 20هزار نفر ساخته خواهد شد و به هر واحد 20میلیون تومان وام می‌دهیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، بختیاری با اشاره به اینکه 219هزار خانواده مددجوی مستاجر داریم، گفت: 100میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان و 50میلیارد تومان توسط کمیته امداد تسهیلات به این مددجویان برای پرداخت رهن اختصاص یافته است.

نظر شما