شناسهٔ خبر: 41910253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رویترز: رییس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان از وضعیت انبار بیروت اطلاع داشته‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رویترز فاش کرد هم نخست وزیر و هم رییس جمهور لبنان از انبار کردن صدها تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت خبر داشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ براساس گزارش رویترز مقامات اطلاعاتی و امنیتی لبنان ماه گذشته به حسان دیاب نخست وزیر و میشل عون رییس جمهور این کشور هشدار داده بودند که وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انبارهای بندر بیروت یک خطر بالقوه و حتمی برای این شهر به حساب می‌آید و بلافاصله باید تکلیف این مواد قابل اشتعال و انفجار مشخص شود. انفجار یک هفته پیش این مواد در بندر بیروت باعث ویرانی بخش‌های زیادی از این شهر و همچنین کشته و زخمی شدن هزاران نفر شد.

این گزارش می‌افزاید مقامات امنیتی لبنان در روز ۲۰ جولای به میشل عون نامه نوشته و در مورد انفجار این انبار هشدار داده‌اند.  این نامه براساس گزارش وزارت دادگستری لبنان و بازرسی این وزارتخانه از بندر بیروت در ماه ژانویه صورت گرفته است. میشل عون هفته پیش خود اذعان کرد که از ماجرای انبار کردن این مواد در بندر بیروت اطلاع دارد و به مقامات دفاعی و امنیتی اعلام کرده هرکاری لازم است انجام دهند تا این مواد به صورت ایمن تخلیه شود. او گفت در این زمینه مسئولیتی ندارد و سلسله مراتب دولتی باید اقدامات لازم برای از بین بردن خطر این مواد را انجام می‌داده است.

گفتنی است انفجار سه شنبه هفته گذشته در بیروت ۱۵ میلیارد دلار برای بیروت بحران زده هزینه ایجاد کرده و شش هزار خانه را ویران کرده است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما