شناسهٔ خبر: 41902442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

شایعه استعفای دولت لبنان در بیروت

صاحب‌خبر -

استاندار بیروت با تاکید بر ادامه عملیات برای یافتن قربانیان انفجار مهیب سه‌شنبه اعلام کرد، اجساد زیادی از قربانیان انفجار بندر بیروت هنوز شناسایی نشده‌اند و هویتشان نامشخص است.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، مروان عبود، استاندار بیروت در مصاحبه تلفنی خود با تلویزیون «الجدید» لبنان خاطرنشان کرد که اجساد زیادی از قربانیان انفجار بندر بیروت هنوز شناسایی نشده‌اند و اکثر آنها متعلق به رانندگان کامیون‌ها و کارگران خارجی است.
درهمین حال، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه از روند تحقیقات درباره انفجار بیروت اعلام کرد که فرضیه‌های مختلفی در این باره ازجمله عمدی بودن انفجار در نظر گرفته شده‌اند. این منابع که به دلیل حساسیت بالای موضوع نخواستند نامشان فاش شود، گفتند: «محتمل‌ترین فرضیه‌ها درباره انفجار بندر بیروت حول محور سهل انگاری مرتبط با فساد عمومی است.» این منابع در این باره به شانه خالی کردن دولت‌های مختلف لبنان از زیر بار مسؤولیت محموله نیترات آمونیوم و تداوم انبار کردن آن در بندر بیروت طی بیش از هفت سال اشاره کردند. منابع مذکور تصریح کردند که تحقیق از این جنبه بر دلیل نگهداری محموله مذکور در بندر بیروت علی‌رغم نامه‌نگاری‌ها درباره خطر انبار کردن مواد شیمیایی متمرکز شده است. این منابع خاطرنشان کردند که تاکنون همه داده‌ها حاکی از آن هستند که ورود محموله از طریق کشتی «روسوس» ابعاد سیاسی نداشته است.
ادعای سقوط دولت 
برخی رسانه های لبنانی اعلام کردند وزیر کشور لبنان هم در ادامه سریال استعفاها در این کشور امروز دوشنبه از سمتش استعفا می دهد. «محمد فهمی» چهارمین وزیر از کابینه لبنان بود که پس از وزرای خارجه، اطلاع رسانی و محیط زیست از کابینه استعفا می دهد. علاوه بر این چندین نماینده نیز از پارلمان لبنان استعفا دادند. «عماد حب الله»  وزیر صنعت لبنان پس از نشست حسان دیاب، نخست‌وزیر این کشور با شماری از اعضای کابینه بر ادامه فعالیت دولت تأکید کرد.
همچنین «لمیا یمین»، وزیر کار لبنان نیز پس از نشست دیاب با برخی از اعضای کابینه درباره احتمال استعفای دولت این کشور تأکید کرد: هیچ تصمیمی برای استعفای دولت درپی انفجار بندر بیروت اتخاذ نشده است. 
«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان هنگام خروج از جلسه کابینه مدعی شد که دولت حسان دیاب، نخست وزیر استعفا کرد. او اشاره کرد: ملت لبنان عاملان جنایت انفجار بندر بیروت را می‌شناسند.
این درحالی است که شامگاه یکشنبه مرکز بیروت شاهد درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی بود. 
 

نظر شما