شناسهٔ خبر: 41873291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مازندران| ۴۰ هزار دانش‌آموز استان از وسایل و تجهیزات آموزشی بی‌بهره هستند

گروه استان‌ها- معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: حدود ۴۰ هزار دانش آموز در استان از وسایل و تجهیزات آموزشی بی‌بهره هستند که در جلسه شورای آموزش و پرورش نیز استاندار پیگیر بود تا از طریق مجمع خیرین و نهادهای دولتی این مشکل رفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید علی ساداتی ظهر امروز به مناسبت هفته خبرنگار با حضور در دفتر این خبرگزاری ضمن تبریک به مناسبت روز و هفته خبرنگار اظهار داشت: رسالت خبرنگاران رسالتی سنگین و پرمسئولیت بوده که باید بدانیم اعتماد مردم  به یک سیستم، دولت و جامعه از طریق آگاهی بخشی خبرنگاران صورت می‌گیرد و در این راستا به تمام دستگاه‌ها توسعه خود را مدیون خبر هستند زیرا به ارتقا آن دستگاه کمک می‌کند. خبرنگاران واقعیت‌ها را برای مردم بیان می‌کنند و با رفتار صادقانه به رشد، توسعه و آگاهی مردم  و فرهنگ یک جامعه یاری می‌دهند.

وی با بیان اینکه "شیوع ویروس کرونا علاوه بر بخش‌های مختلف جامعه بخش آموزش را نیز با اختلال مواجه کرد" افزود: بحث تربیت و آموزشی زمانی موثر بوده که حضوری باشد اما در شرایط کنونی آموزش متوقف نشد و جهت آموزش به دانش آموزان شبکه "شاد" راه اندازی شد و به مرور زمان ضعف‌های آن نیز رفع می‌شود.

ساداتی در زمینه بازگشایی مدارس، افزود: فعالیت آموزشی و بازگشایی مدارس 15 شهریور آغاز می‌شود که طبق دستورالعمل‌ها، نخستین اولویت ما  بحث بهداشت و سلامت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه "دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی ممکن است کمتر دچار بیماری شوند اما می‌توانند بزرگ‌ترین انتقال دهنده ویروس باشند" گفت: حضور دانش آموزان به ویژه در مدارس پرجمعیت می‌تواند پرخطر باشد که می‌توانیم با طرح زوج و فرد از ظرفیت حداقلی استفاده کنیم و در مناطق قرمز از فضای مجازی جهت آموزش استفاده می‌شود؛ مناطق زرد نیز به تراکم دانش آموزان بستگی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش پرورش مازندران  اضافه کرد: حدود 40 هزار دانش آموز در استان از وسایل و تجهیزات آموزشی بی‌بهره هستند که در جلسه شورای آموزش و پرورش نیز استاندار پیگیر بود تا از طریق مجمع خیرین  و نهادهای دولتی این مشکل رفع شود.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا بیش از سه میلیارد و 260 میلیون تومان به مدارس استان جهت تجهیزات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده  اختصاص یافت؛ امسال نیز پیگیر هستیم تا اعتبار مورد نیاز در اختیار مدارس و مدیران جهت تامین وسایل بهداشتی قرار گیرد.

ساداتی تصریح کرد: مدارس استان در بحث تامین مشکلی ندارند اما مشکل ما بحث ازدحام و تجمع دانش آموزان و عدم فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی گفت: مازندران در بحث چاقی رتبه نخست و در بحث بیماری‌های غیرواگیر در ردیف چهار استان کشور است که نگاه به ورزش از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این زمینه 17 هزار  اثر به جشنواره کمپین سفیران سلامت و 23 هزار اثر ویدئویی ورزش در منزل  در روزهای کرونایی  از دانش آموزان ارسال شد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: کانال‌های شبکه شاد استانی در حوزه ورزش راه اندازی و از ظرفیت 70 هزار سفیر سلامت استفاده شد. همچنین طرح کنترل وزن و چاقی نیز در مدارس اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در روزهای کرونایی صدای مشاور نیز در هر شهرستان  راه اندازی شد تا دانش آموزان مشاوره‌های لازم را در بحث آموزش و سلامت و دیگر حوزه‌ها کسب کنند.

انتهای پیام/682/س

نظر شما