شناسهٔ خبر: 41785785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جزئیات بازگشایی مدارس استان کرمان اعلام شد؛ توزیع بسته‌های کمک آموزشی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

گروه استانها- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شرایط بازگشایی مدارس استان کرمان به وضعیت شیوع ویروس کرونا در روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی وابسته است.

صاحب‌خبر -

احمد اسکندری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه استان کرمان هنوز درگیر ویروس کرونا است و تمهیدات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی مدارس استان کرمان انجام شده اظهار داشت: سرانه لازم به حساب مدارس استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش سه سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید دارد گفت: اجرای هر کدام از این سناریوها به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان بستگی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه منتظر هستیم تا ببینیم در ستاد کرونا چه سناریویی برای استان کرمان در نظر گرفته می‌شود ادامه داد: جزئیات دقیق شرایط حضور دانش آموزان کرمانی در مدارس در سال تحصیلی جدید در روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی وابسته است.

وی بیان کرد: بر این اساس کلاس‌های درس مدارس در مناطق قرمز به صورت غیر حضوری و فقط در فضای مجازی برگزار می‌شود و در مناطق زرد دانش‌آموزان سه روز هفته را به مدرسه می‌روند و سه روز دیگر آموزش‌ها را به صورت مجازی دریافت می‌کنند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه در مناطق سفید هم کلاس‌‌های درس طبق روال عادی و با رعایت فاصله‌گذاری برگزار می‌شود گفت: سال تحصیلی جدید از 15 شهریور بازگشایی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته صدا و سیما 28 برنامه آموزشی برای دانش آموزان در روز ارائه می‌کرد افزود: البته زمینه آموزش دانش آموزان از طریق شبکه آموزشی شاد نیز فراهم شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بسته‌های کمک آموزشی برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند تهیه شده است گفت: توزیع این بسته‌ها 15 شهریورماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/511/ ع

نظر شما