شناسهٔ خبر: 41867897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور دانشجویان داخل:

فرایند بررسی میهمانی دروس عملی دانشجویان در شهر محل زندگی آغاز شد

تهران- ایرنا- مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: فرایند بررسی میهمانی دانشجویان کاردانی و کارشناسی توسط دانشگاه‌ها برای گذراندن دروس عملی و آزمایشگاهی در شهر محل زندگی آنها آغاز شد.

صاحب‌خبر -

جاماسب نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای کاهش تردد دانشجویان، این امکان فراهم شد دانشجویان کاردانی و کارشناسی با ثبت نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان، دروس عملی و آزمایشگاهی خود را در دانشگاه محل سکونت شان بگذرانند.

وی افزود: با ابلاغ مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان به دانشگاه های دولتی، فنی و حرفه ای همچنین غیردولتی غیرانتفاعی، دانشجویان کاردانی و کارشناسی این امکان را دارند در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت میهمان، دروس عملی و آزمایشگاهی را در نزدیک ترین دانشگاه محل سکونت خود بگذارنند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به ساز و کار میهمانی دانشجویان، گفت: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آنها خارج از محل سکونت شان است، برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فقط برای دروس عملی و آزمایشگاهی تا روز گذشته مهلت داشتند با مراجعه به سامانه جامع سازمان امور دانشجویان به نشانی اینترنتی سامانه سجاد https://portal.saorg.ir  در این سامانه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

نوذری تاکید کرد: دانشگاه ها فقط درخواست هایی را بررسی می کنند که از طریق سامانه سجاد ثبت شده باشد و متقاضیان باید فهرست دروس عملی ترم آینده را با رعایت پیش نیاز، هم نیاز و مقررات آموزشی اعلام کرده باشند.

وی یادآور شد: دانشگاه های مقصد باید نزدیک محل سکونت خانواده متقاضی باشد.

نوذری درباره فرایند بعدی برای موافقت با میهمانی دانشجویان، اظهار داشت: با پایان مهلت ثبت درخواست دانشجویان، دانشگاه های مبدا از امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه بررسی درخواست ها را آغاز کردند و تا ۲۷ مردادماه ادامه دارد. دانشگاه های مقصد از ۲۸ مرداد تا ۶ شهریور ماه درخواست های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا را بررسی می کنند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان می توانند پس از ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری نتیجه درخواست خود را از طریق سامانه سجاد پیگیری کرده و از مراجعه حضوری به دانشگاه ها و سازمان با توجه به شرایط موجود خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، این امکان خاص به دلیل وقوع شیوع کرونا و تعطیلی کلاس های درس دانشگاه ها برای دانشجویان فراهم شده است.

نظر شما