شناسهٔ خبر: 41765172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان|نذورات عزاداران به سمت مقابله با کرونا هدایت می‌شود

گروه استان‌ها - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به طرح مواسات مؤمنانه گفت: نذورات خیران و هیئت‌های مذهبی به سمت مقابله به بیماری کرونا سوق پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت قرمز اصفهان اظهار داشت: وزارت بهداشت بر اساس شاخص‌ها وضعیت استان‌ها را از نظر شیوع کرونا به رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی و قرمز تقسیم کرده است و بر اساس آن پروتکل‌هایی را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایط هر رنگ پروتکل‌های خاصی تعیین می‌شود، افزود: وزارت بهداشت در رابطه با وضعیت قرمز پروتکل‌ها را ابلاغ کرده است و تجمع‌های بزرگ و مراسم ختم برگزار نمی‌شود و تشدید نظارت بر تمام بخش‌ها در استان اصفهان انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه همه ادارات باید در ورودی اداره میز سلامت را دایر کنند، گفت: همه مردم باید ماسک را استفاده کنند و خدمات به ارباب رجوع‌هایی که بدون ماسک هستند، داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت، بانک‌ها و حمل و نقل عمومی باید با مواد بهداشتی استاندارد در طول شبانه‌روز ضدعفونی شوند، تصریح کرد: میز خدمت باید در ورودی شهرداری‌ها و بانک‌ها ایجاد شود و مشتریان از خودکار و وسایل شخصی استفاده کنند و برای ارائه خدمات نوبت‌بندی شود تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

 شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: طرح مواسات مؤمنانه با همکاری بسیج، جبهه مردمی سلامت و خیران شکل گرفته و مقرر شد، خیران و هیئت‌های مذهبی که نذورات دارند، نذر آنها به کمک به کرونا سوق پیدا کند و برای تأمین لوازم بهداشتی و حفاظت فردی کمک کنند.

انتهای پیام/173/ی

نظر شما