شناسهٔ خبر: 41761822 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مراسم افتتاح 15 طرح صنعت برق استان تهران؛

افتتاح طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاک مرزي؛ هفته آينده

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر نیرو از بهره برداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی 16 هزار و 500 هکتار از اراضی حاصلخیز استان‌های کرمانشاه و ایلام، در هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای رضا اردکانیان در مراسم افتتاح 15 طرح صنعت برق استان تهران در قالب چهاردهمین هفته پویش هر هفته - الف - ب ایران، با اشاره به این که 12 استان مرزی داریم که مرز خاکی با کشور‌های همسایه دارند و همچنین رودخانه‌های مرزی و حوضه‌های آبریز مشترک بین ما و همسایگان وجود دارد افزود: مجموعه طرح‌های بزرگی در زمینه آب و خاک با عنوان طرح‌های توسعه منابع آب و خاک مرزی در قالب پانزدهمین هفته پویش، افتتاح می‌شود.
وی افزود: این طرح‌ها به ارزش هزار و 500 میلیارد تومان اجرا شده است که علاوه بر نقش موثر و مثبتی که در تولید مواد غذایی و شغل‌های مولد دارد، حدود 11 هزار شغل مستقیم و 3 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کرده است.
اردکانیان گفت: برای چگونگی استفاده از این منابع حیاتی برای کشور‌های همسایه، معاهدات بین المللی داریم و مرزنشینان، شایسته‌ترین‌ها برای تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و بهره مندی از این منابع طبیعی هستند.
وی اضافه کرد: تا پایان دولت دوازدهم در نظر داریم بیش از 333 هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی به بهره برداری برسانیم.
وزیر نیرو گفت: براساس وعده‌ای که پیشتر به مردم داده ایم تا پایان امسال, 250 طرح بزرگ آب و برق در همه استان‌های کشور با سرمایه گذاری بیش از 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولتی، داخلی و سرمایه گذاری‌های مستقیم بخش خصوصی به ثمر می‌رسد.
وی با اشاره به 15 طرح برقی که امروز افتتاح شد افزود: تا کنون 53 طرح با سرمایه گذاری 14 هزار و 725 میلیارد تومان افتتاح شده و 197 طرح دیگر با سرمایه گذاری 35 هزار و 275 میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
وزیر نیرو گفت: از مجموع 250 طرحی که در بخش صنعت آب و برق قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد، 200 طرح از مجموع طرح‌های ساخت و سازی و 50 طرح از طرح‌های سازوکاری است که شامل اصلاح روش ها، تدوین رویه‌ها و کار‌های نرم افزاری می‌شود.
اردکانیان افزود: این طرح‌ها از طرفی تسهیل گر اجرای طرح‌های ساخت و ساز است و از طرف دیگر موجب کاهش هزینه‌های اجرای آن‌ها، سرعت بخشیدن به خدمات رسانی و کوتاه شدن زمان ارائه خدمات، تسهیل مراجعات مردم و پایداری عرضه آب و برق مطمئن به بخش‌های مختلف کشور می‌شود.
وزیر نیرو گفت: تاکنون 3 طرح از مجموع طرح‌های سازوکاری افتتاح شده که یکی از آن‌ها سامانه بیمه مشترکان است براساس این طرح از امسال به ویژه در بخش خانگی، مشترکانی که وسایل برقی آن‌ها از نوسانات برقی آسیب می‌بیند به صورت برخط از طریق تلفن همراه نسبت به تکمیل پرونده و ادعای خسارت اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس، شرکت‌های بیمه طرف قرار داد توانیر برابر ضوابط باید نسبت به بازپرداخت خسارت اقدام کنند.
آقای اردکانیان به کار‌های انجام شده در صنعت برق طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفـت: اگر ما در مقایسه با شایستگی مردم و حقوق آن‌ها گزارشی ارائه دهیم هنوز راه قابل ملاحظه‌ای باید پیموده شود، اما در جهانی زندگی می‌کنیم که شاخص‌هایی برای توسعه وجود دارد آن چه نتیجه تلاش‌های همه مسئولان در جمهوری اسلامی بوده در دنیا امروز قابل عرضه است و حتی در مناطق توسعه یافته و به استناد سازمان‌های جهانی در عرصه آب و برق، شاخص‌های خدماتی ما حتی در مقایسه با مناطق توسعه یافته ارزنده است.
وزیر نیرو افزود: امروزه متوسط جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در دنیا، حدود 85 درصد است و این رقم در کشور ما به صددرصد رسیده است و متوسط جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم در دنیا, 53 درصد و در کشورما بیش از 80 درصد است.
وی اضافه کرد: متوسط جمعیت برخوردار از نعمت برق در جوامع شهری در سطح جهان بیش از 97 درصد است این رقم در کشور ما حدود صددرصد است و در جوامع روستایی کشورمان حدود صددرصد از نعمت برق برخوردارند.
اردکانیان به عملکرد دولت‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها که کشورمان با تحریم ظالمانه روبه روست و این تحریم‌ها تاثیر زیادی بر درآمد نفتی گذاشته است مجموع درآمد نفتی دولت کنونی، حدود 80 درصد کمتر از دولت گذشته است.
وزیر نیرو افزود: با بازنگری در طرح ها، اصلاح ساختارها، استفاده از ظرفیت‌های انبار‌ها و جلوگیری از موازی کاری ها، فرصت‌هایی از دل تحریم‌ها برای کشور فراهم کردیم.
آقای اردکانیان ادامه داد: آب و برق می‌تواند زیرساختی تاثیرگذار بر توسعه باشد و 250 طرح آب و برقی که امسال افتتاح می‌شود کار بزرگی برای ریل گذاری و زیرساخت کشور است.
وی گفت: امسال رشد بار مصرف برق، بیش از یک درصد نبوده و 294 تفاهم نامه با بخش‌های مختلف در زمینه کاهش مصرف برق در زمان اوج بار امضا کردیم.
 
افتتاح 15 طرح صنعت برق استان تهران
صبح امروز 15 طرح فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران با سرمایه گذاری 285 میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو در قالب چهاردهمین هفته پویش هر هفته الف - ب - ایران و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
این مراسم که در محل برق منطقه‌ای تهران و با حضور نماینده مردم پاکدشت، استاندار تهران و مسئولان برق منطقه‌ای استان تهران برگزار شد به اهمیت پروژه‌های افتتاح شده برای گذر از پیک تابستان اشاره شد و در این زمینه مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران گفت: هنوز میزان مصرف برق در تهران نسبت به مصرف پارسال نرسیده و پیک پارسال را رد نکردیم.
آرش کردی افزود: میزان مصرف برق تا امروز در برق منطقه‌ای تهران 10 هزار و 583 مگاوات بوده که این رقم در زمان مشابه پارسال 10 هزار و 613 مگاوات ثبت شده است.
وی گفت: در کنار پست برق کارون که 50 سال قدمت دارد پست جدیدی ساخته شده با ظرفیت 80 مگاوات آمپر که از ویژگی‌های این پست تامین نیاز مصرف مشترکین افزایش قابل اطمینان شبکه و افزایش ظرفیت 35 درصدی پست کارون جدید نسبت به پست کارون قدیمی است.
آقای کردی افزود: افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق توزیع در استان تهران برای گذر از پیک بار 99 و پیشگیری از بروز حوادث ناخواسته در شبکه از ویژگی‌های طرح‌های افتتاح شده امروز است.

هنوز از زمان اوج مصرف پارسال، عبور نکردیم
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: میزان مصرف برق در تابستان جاری، هنوز از زمان اوج مصرف پارسال، عبور نکرده است.
ارش کردی در مراسم بهره برداری از 15 طرح شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: میزان مصرف برق در تابستان امسال به 10 هزار و 583 مگاوات رسیده در حالیکه این رقم در زمان مشابه پارسال, 10 هزار و 613 مگاوات بوده است.
وی اضافه کرد: امروز 15 طرح فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران، با سرمایه‌گذاری 285 میلیارد تومان، در قالب چهاردهمین هفته پویش هرهفته_الف_ب_ایران در استان تهران برای گذر از پیک بار 99 و پیشگیری از بروز حوادث ناخواسته در شبکه اجرا افتتاح شد.
کردی تصریح کرد: پست 63 کیلوولت کارون، تقویت و توسعه پست‌های شمس آباد 2، پاکدشت، فاطمیه، مشیریه، ظفر و نصب فیدر‌های 20 کیلوولت ترانس سوم شهریار، خطوط 63 کیلوولت ارتباطی طرشت، شریف آباد، شیخ بهایی، ورامین، دوشان تپه_شهدا و دوشان تپه _پیروزی و پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی در 8 شبکه، نصب و بهره‌برداری خازن‌های 20 کیلوولت در 30 پست فوق توزیع، طرح‌های افتتاح شده این هفته از پویش به‌شمار می‌رود.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: استفاده حداکثری از توان تولید ملی و تجهیزات ساخت داخل کشور به میزان بیش از 97 درصد از ویژگی‌های بارز این طرح‌ها ست.
وی افزود: در سال‌های اخیر اصلاح و بهینه سازی شبکه در دستور کار بوده و اصلاح کابل 600 کیلومتر از 1500 کیلومتر شبکه فرسوده برق تهران انجام شده است.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران به اهمیت بهینه سازی و اصلاح شبکه برق تهران اشاره کرد و گفت: 20 درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و 25 درصد از مشترکان برق کشور در حوزه برق منطقه‌ای تهران (در سه استان تهران قم والبرز) قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی تاکید کرد: تملک زمین در تهران سخت است بنابراین باید از همان ظرفیت‌ها و زمین‌ها استفاده کنیم.
کردی از استاندار تهران خواست در این زمینه شهرداری‌ها همکاری بیشتری با برق منطقه‌ای داشته باشند.

نظر شما