شناسهٔ خبر: 41747958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل‌های گلستان ثبت سند می‌شوند

استاندار گلستان گفت: در راستای ممانعت از تجاوز به منابع طبیعی و جنگل‌ها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل های استان ثبت سند خواهند شد و این اقدام در سطح کشور کم سابقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در  آیین امضا و آغاز متمرکز عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان ضمن تقدیر از همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و ثبت اسناد استان با بیان اینکه سنددار شدن املاک مردم موجب کاهش بروز اختلاف و نزاع می‌شود، اظهار کرد: یکی از مبانی اصلی توسعه  سنددار بودن دارایی‌هاست و سنددار شدن املاک مردم موجب کاهش بروز اختلاف، نزاع و پرونده های قضایی م‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از ریشه‌های توسعه آن است که مردم بتوانند با سند با هم صحبت کنند و این سند می‌توانند زمینه بروز اختلافات را کاهش دهد.
حق‌شناس افزود: اسناد می‌تواند زمینه دریافت تسهیلات بانکی را فراهم کنند و مردم می‌توانند به درستی از ظرفیت دارایی‌های خود استفاده کنند.

* میزان ثبت اسناد در گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است
استاندار گلستان یادآور شد: این اسناد می‌توانند زمینه شکل‌گیری بنگاه‌های کشاورزی اقتصادی را در روستاها فراهم آورند.
حق‌شناس ادامه داد: در حال حاضر میزان ثبت اسناد در گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است اما باید تلاش کنیم املاک مردم را به خود مردم واگذار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در راستای ممانعت از تجاوز به منابع طبیعی و جنگل‌ها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل های استان ثبت سند خواهند شد و این اقدام در سطح کشور کم سابقه است.
لازم به ذکر است در آیین امضا و آغاز متمرکز عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان, ۱۲۸ هزار واحد از ۲۲۸ هزار مسکن روستایی با جمعیت ۵۱۲ هزار نفر و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر از این طرح برخوردار خواهند شد.

نظر شما