شناسهٔ خبر: 41737391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نادری در گفتگوی خبری:

معیشت کارگران هفت تپه در وضعیت بحرانی قرار دارد + فیلم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: کارگران هفت تپه، سه ماه حقوق معوق دارند و وضعیت معیشتی آنان در شرایط بحرانی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبری پیرامون سفر به خوزستان و حضور در جمع کارگران معترض شرکت هفت تپه گفت: روز گذشته، ۱۱ تیرماه همراه با علی خضریان و سیدنظام الدین موسوی، دو عضو کمیسیون اصل ۹۰، عازم شهرستان شوش شدیم و با حضور در جمع کارگران به بررسی ابعاد اعتراضات کارگری شرکت هفت تپه پرداختیم.

نادری اضافه کرد: کارگران شرکت هفت تپه ۵۰ روز است که اعتراضات کارگری برگزار می‌کنند و سه ماه حقوق معوق دارند و اکنون وضعیت معیشتی آنان در شرایط بحرانی قرار گرفته و با حضور در جمع آنان، صدای کارگران را شنیدیم و اکنون صدای آنان شده ایم.

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: کارگران هفت تپه دو خواسته دارند؛ یکی از این خواسته‌ها که در کوتاه مدت محقق می‌شود و تحقق آن ضروری است، پرداخت حقوق‌های معوق است. خواسته دوم آنان که در میان مدت و بلند مدت محقق می‌شود، مربوط به بازگرداندن شرکت به مرجعی دولتی یا مرجع دارای اهلیت است.
 
بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: شرکت هفت تپه از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی و فردی که اهلیت نداشته، واگذار شده و اکنون میزان تولید نیشکر آن به کمتر از یک سوم رسیده و این شرکت و کارگران آن، در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و این نشان دهنده اهلیت نداشتن کارفرمای آن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در هفته جاری قطعا با رئیس دستگاه قضا جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و ابعاد مشکلات و مطالبات کارگران هفت تپه را به اطلاع حجت‌الاسلام رئیسی می‌رسانیم تا زمینه‌ای فراهم شود که شرکت به فرد یا افراد دارای صلاحیت واگذار شود و یا به بخش دولتی بازگردد.
 
<div id="video-display-embed-code_1105607" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/866096/1105607?width=400&height=300"></script></div>

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ مردادماه در مجلس شورای اسلامی این مسئله را مطرح خواهیم کرد و از مسئولان مربوطه استانی و کشوری و نمایندگان کارگران دعوت می‌کنیم که در تاریخ مذکور در صحن علنی حضور داشته باشند تا به تصمیمی نهایی در زمینه تعیین تکلیف هفت تپه و حل مشکلات این شرکت برسیم. البته در کمیسیون اصل ۹۰ نیز این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ مجلس شورای اسلامی پای کار خواهد بود و امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، مشکل سایر خصوصی سازی‌هایی که با واگذاری به نااهلان بروز پیدا کرده، حل شود.

نظر شما