شناسهٔ خبر: 41721106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

موسوی در فرمانداری شوش:

اگر پیگیری نمایندگان مجلس نتیجه ندهد همراه کارگران در اعتراضات شرکت می‌کنیم!

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در هفته جاری به صورت جدی موضوع هفت تپه را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد و اگر این پیگیری‌ها نتیجه ندهد، ما نمایندگان در کنار کارگران هفت تپه در اعتراضات مقابل فرمانداری شوش شرکت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدنظام‌الدین موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جلسه ای با حضور نمایندگان کارگری شرکت هفت تپه و فرماندار شوش در فرمانداری این شهرستان، گفت: امروز به وضوح متوجه شدیم که کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، بیش از آنکه برای خود و وضعیتشان دل بسوزانند، برای شرکت و میزان تولید شکر آن دل می‌سوزانند و همین موضوع باعث می‌شود که هفت تپه به دغدغه ما نمایندگان هم تبدیل شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در هفته جاری به صورت جدی موضوع هفت تپه را در مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری خواهیم کرد. طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، اولویت با پرداخت حقوق‌های معوق کارگران شرکت است و این موضوع را پیش از همه بررسی می‌کنیم تا زودتر این مشکل مرتفع شود.

موسوی ادامه داد: موضوع دومی که به پیگیری آن خواهیم پرداخت، مربوط به بازگشت به کار کارگران اخراجی است که عفو شده اند و این مسئله را از اداره کار پیگیری خواهیم کرد تا زمینه را برای بازگشت به کار آنان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: مسئله سوم سطح زیر کشت شرکت هفت تپه و میزان تولید شکر آن است و این موضوع را نیز به جد پیگیری می‌کنیم چرا که هفت تپه سرمایه‌ای ملی است و با از بین رفتن تولید آن، سرمایه ملی از بین می‌رود و باید آن را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجدید نظر در واگذاری شرکت موضوع دیگری است که  به طور دقیق به بررسی آن خواهیم پرداخت. آنچه مسلم است، کارفرمای فعلی شرکت هفت تپه اهلیت ندارد و باید خلع ید شود.

وی گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای حل این مسائل و مشکلات استفاده خواهیم کرد و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی این موضوعات مطرح و بررسی خواهند شد و از مسئولان محلی و کشوری مربوطه و چند نفر از نمایندگان کارگران برای حضور در این جلسه در مجلس دعوت خواهیم کرد. به طور دقیق به بررسی وضعیت واگذاری شرکت و مطالبات کارگران خواهیم پرداخت.

موسوی خاطرنشان کرد: قطعا این موضوعات را پیگیری خواهیم کرد و این گفته‌ها در حد وعده نیستند. اگر این پیگیری‌ها نتیجه ندهند، ما نمایندگان مجلس در کنار کارگران هفت تپه در اعتراضات مقابل فرمانداری شوش شرکت خواهیم کرد.

نظر شما