شناسهٔ خبر: 41706825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محیط‌بان پارک ملی تندوره توسط متخلفان مجروح شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از آسیب و جراحت شدید محیط‌بان پارک ملی تندوره به دست شکارچیان غیرمجاز و متخلف خبر داد.

صاحب‌خبر -

اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز شنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: دیروز ۱۰ مرداد ماه مأموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره در پی دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه با کمین و ردزنی برای دستگیری متخلفان وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران محیط زیست درصدد متوقف کردن یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین شدند که یک قبضه اسلحه خفیف غیرمجاز و لاشه دو رأس قوچ وحشی را حمل می‌کردند ولی سرنشینان موتور با محیط‌بانان درگیر و با توهین و تمرد به یکی از محیط‌بانان حمله‌ور شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در این درگیری متخلفان با وارد آوردن ضرباتی با چوب‌دستی و سنگ، محیط‌بان را به شدت مجروح کردند.

وی گفت: یکی از این محیط‌بانان هم‌اینک بخاطر جراحت و شکستگی استخوان از نواحی دنده و دستش در بیمارستان بستری شده است.

همتی افزود: هرچند ضاربان از محل حادثه متواری شدند ولی با هوشیاری ماموران، یکی از آنان که دارای سابقه محکومیت زیست محیطی نیز می‌باشد شناسایی شد و با دستور دادستان درگز و همکاری پلیس آگاهی آن شهرستان، دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلتش تحویل پلیس آگاهی شد.

وی در خصوص وضعیت سلامتی محیط‌بان مصدوم که "عظیم دانشفر" نام دارد نیز گفت: وی بخاطر جراحات و شکستگیهای متعدد، برای درمان به مشهد اعزام شده تا تحت مراقبت‌ و درمان قرار گیرد.

پارک ملی ۷۳ هزار و ۴۳۵ هکتاری "تندوره" به عنوان یکی از بهترین زیستگاههای وحوش در ایران به ویژه "قوچ و میش اوریال" در محدود شهرستان درگز قرار دارد. پنج گونه از هفت‌ گونه گربه‌سانان ایران یعنی "پلنگ ایرانی، گربه جنگلی، گربه دشتی، گربه پالاس و سیاه‌گوش اورآسیا" در همین منطقه از درگز زیست می‌کنند.

درگز در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد واقع است. 

نظر شما