شناسهٔ خبر: 41687805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش کمیسیون انتخابات آمریکا به درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات

رئیس کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا به درخواست رئیس‌جمهور این کشور برای تعویق زمان انتخابات واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا که یک نهاد نظارتی برای ضمانت اجرای قوانین انتخاباتی است به درخواست ضمنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تعویق زمان انتخابات واکنش نشان داد.

 

«الن وینتراب»، رئیس این کمیسیون در پاسخ به توئیت ترامپ که در آن درخواست مذکور مطرح شده بود نوشت: «نه آقای رئیس‌جمهور. نه. شما اختیار تغییر [زمان] انتخابات را ندارید. این کار نباید هم انجام شود.»

 

وی اضافه کرد: «ایالات‌ها و نهادهای محلی از شما و کنگره بودجه می‌خواهند تا بتوانند انتخابات را همان‌طور که همه آمریکایی‌ها می‌خواهند به صورت ایمن و سالم برگزار شود. چرا در این خصوص کاری نمی‌کنید؟»

 

ترامپ که بارها از رأی‌گیری پُستی انتقاد کرده و مدعی شده این نوع از رأی‌گیری منجر به تقلب می‌شود، به صورت ضمنی خواستار تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری آبان ماه آمریکا شد.

 

او در توئیتر نوشت: «با برگزاری انتخابات به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. شرم بزرگی برای ایالات متحده به بار خواهد آورد. انتخابات را تا روزی که مردم بتوانند به صورت مناسب، سالم و ایمن رأی بدهند به تأخیر بیندازیم؟؟؟»

 

فارس

برچسب‌ها:

نظر شما