شناسهٔ خبر: 41677886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ذبح دام در عید قربان فقط باید در کشتارگاه صنعتی کاشان انجام شود

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت:تیم‌های نظارتی شبکه دامپزشکی کاشان در روز عید قربان برنامه نظارتی ویژه ای برای ذبح عید قربان در سطح شهرستان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شاه میرزایی رئیس شبکه دامپزشکی کاشان دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: هرچند بیماری کووید ۱۹ مشترک بین انسان و حیوان نیست، ولی در صورتیکه ذبح گوسفند در معابر و خیابان‌ها انجام شود امکان انتقال ویروس کرونا به دام وجود دارد.

او با بیان اینکه ذبح دام در معابر و خیابان‌ها باعث آلودگی و انتقال بیماری می‌شود، ابراز داشت: کشتارگاه صنعتی کاشان با همکاری شهرداری کاشان در روز عید قربان فعال و آماده خدمات به شهروندان کاشانی است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با اشاره به اینکه ذبح دام در عید قربان فقط باید در کشتارگاه صنعتی کاشان انجام شود، تصریح کرد: تیم‌های نظارتی شبکه دامپزشکی کاشان در روز عید قربان برنامه نظارتی ویژه‌ای برای ذبح عید قربان در سطح شهرستان دارند.

او با بیان اینکه سه تیم نظارتی ثابت و سیار به این منظور در نظر گرفت شده است، خاطرنشان کرد: مردم هم باید توجه داشته باشند که از خرید گوشت دام‌هایی که خارج از سیستم نظارت شبکه دامپزشکی کاشان ذبح می‌شود، خودداری کنند.

شاه میرزایی با بیان اینکه مردم برای خرید دام زنده هم باید از محل‌های تأیید شده اقدام کنند، بیان داشت: در کشتارگاه صنعتی کاشان کارشناسان دامپزشکی قبل و بعد از ذبح دام آن را بررسی و معاینه دقیق می‌کنند و گوشت دام را به منظور بالا بردن کیفیت و سلامت لاشه تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس با ماشین یخچال دار به دست مصرف کننده می‌رسانند.

او همچنین با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر وجود بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است، یادآور شد: این بیماری کشنده که قابلیت انتقال از حیوان به انسان را دارد از طریق خون و فرآورده‌های خونی گوسفند به انسان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما