شناسهٔ خبر: 41668572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توصیه‌های کرونایی برای ذبح دام در عید سعید قربان/ ذبح قربانی با نظارت دامپزشکی صورت گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست با توجه به شیوع کرونا، نکات بهداشتی را هنگام ذبح دام در عید سعید قربان رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به شیوع کرونا به مردم توصیه می‌شود برای ذبح دام در عید قربان استفاده از دستکش، ماسک، چکمه و ضدعفونی کردن آن‌ها قبل و بعد از ذبح، نگهداری احشاء دام در یخچال ۴۸ ساعت قبل از مصرف را رعایت کنند.

او افزود: قربانی نکردن دام‌های دارای علائم و بیماری، نگهداری گوشت دام در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف، ذبح نکردن دام در منازل و معابر عمومی و خریداری دام از مراکز قانونی و مجاز از دیگر مواردی است که مردم باید برای ذبح دام در عید قربان باید رعایت کنند.

 ذبح قربانی با نظارت دامپزشکی صورت گیرد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر نیز در گفت‌و گو با ایرنا تاکید کرد: ذبح دام در عید قربان باید طبق شیوه‌نامه‌های بهداشت فردی و اجتماعی و رعایت هشدار‌ها مبنی بر پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و تب کریمه کنگو انجام گیرد.

محمد مهدی سیمرونی افزود: برای پیشگیری از هر گونه آلودگی و انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام و برابر هماهنگی‌های صورت گرفته در روز عید سعید قربان، کشتارگاه‌های دام شهرستان‌های استان دام‌های قربانی مردم را به صورت رایگان و با نظارت‌های شرعی و بهداشتی  کشتار می‌کنند.

او ادامه داد: توصیه می‌شود مردم دام قربانی خود را در کشتارگاه ذبح کنند و درصورتی‌که ناچار به ذبح دام در منزل هستند قبل از شروع ذبح با گروه‌های ثابت و سیار شبکه دامپزشکی هماهنگ کنند تا قربانی کردن دام با شرایط شرعی و بهداشتی مدنظر دامپزشکی انجام گیرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همزمانی عید سعید قربان با گرمای هوا و آغاز فعالیت بندپایان و حشرات در بین دام‌ها، کارشناسان این اداره کل با حساسیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته لاشه دام‌های قربانی را بررسی می‌کنند و لازم است مردم در این زمینه با کارشناسان دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند.

سیمرونی گفت: پس از نگهداری لاشه دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال، گوشت قربانی توزیع شود.

جمعه دهم مرداد مصادف با دهم ذی الحجه عید سعید قربان است.

انتهای پیام/ک

 

نظر شما